ΕΛΛΑΔΑ

Ανακοίνωση

Επιστημονικές Ενώσεις κατά Γαβρόγλου: Αχρήστευσε το Γυμνάσιο και τώρα διαλύει και το Λύκειο

Με μια σκληρή κοινή ανακοίνωση οι Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών εκφράζουν την αντίθεση τους στο σχέδιο του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για το γυμνάσιο και το λύκειο. Οι Επιστημονικές Ενώσεις επισημαίνουν ότι με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας το Λύκειο διαλύεται.Οι επιστημονικές Ενώσεις σημειώνουν επίσης ότι με τα σχέδια του υπουργείου το Γυμνάσιο μετατράπηκε σε μια άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και ένα τρίχρονο parking παιδιών.

"Μετά την καταστροφική πολιτική της κατάργησης των εξετάσεων στα περισσότερα μαθήματα του Γυμνασίου, έρχεται η σειρά του Λυκείου" τονίζουν στο κοινό ανακοινωθέν οι Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών, και υπογραμμίζουν τα εξής: “Με μία αιφνιδιαστική κίνηση, χωρίς διάλογο και ανταλλαγή απόψεων, και κατόπιν της σχετικής εισήγησης του ΙΕΠ, δημοσιεύθηκε η «εμπνευσμένη απόφαση» σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στην Α΄, Β΄ και Γ΄ “Λυκείου.

Οι καθηγητές υπογραμμίζουν οτι: “Προφανώς, εμπνευστές της πρότασης από την ηγεσία του ΙΕΠ, μετά τις ‘επιτυχείς΄ προτάσεις τους, που μετέτρεψαν το Γυμνάσιο σε μια άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα και ένα τρίχρονο parking παιδιών, έβαλαν στο στόχαστρο το Λύκειο, του οποίου την διάλυση με περισσή ενάργεια απεργάζονται. Είναι φανερό ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε η μέση εκπαίδευση να παράγει εξειδικευμένους εργάτες με πτυχία δήθεν επαγγελματικής επάρκειας μόνο. Η οπισθοδρόμηση είναι πρωτοφανής.

Η χώρα βρίσκεται εδώ και σχεδόν μία δεκαετία σε μια άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση, από όπου μπορεί να διαφύγει μόνο αν επενδύσει στη γνώση και την καινοτομία. Όσοι συμφωνήσουν στη διάλυση του Λυκείου θα είναι υπόλογοι στις επόμενες γενιές, γιατί θέτουν σε κίνδυνο το μέλλον της Ελλάδας”.

Οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν οτι: “Η ελληνική οικογένεια πάντα είχε και έχει ως προτεραιότητα τη μόρφωση των παιδιών της, προτεραιότητα που δεν έχει αλλάξει ακόμα και στους δύσκολους καιρούς που περνά η κοινωνία μας. Αν θα αναγνωρίζαμε ένα πλεονέκτημα σήμερα στην Ελλάδα, είναι ότι ακόμα υπάρχει μια δημόσια εκπαίδευση, η οποία δίνει την δυνατότητα στους νέους, ανεξάρτητα από την οικονομική και κοινωνική τους κατάσταση, να αποκτήσουν μόρφωση και τους παρέχει το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο για να προχωρήσουν όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά κι αν χρειαστεί, και στις χώρες του εξωτερικού, όπως δυστυχώς απέδειξε η φυγή 500 000 νέων επιστημόνων.Με ποιο επιχείρημα άραγε μπαίνουν στο περιθώριο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της εκπαιδευτικής αξιολόγησης τα μαθήματα των θετικών επιστημών; Υπάρχουν σήμερα μαθητές που δεν προάγονται εξαιτίας των θετικών μαθημάτων; Πού συζητήθηκαν όλα αυτά και ποιοι σχετικοί επιστήμονες συμμετείχαν και τα υποστήριξαν; Είναι για την Ελλάδα του 21ου αιώνα διαφορετικά τα κριτήρια για μια αποτελεσματική εκπαίδευση από ότι για τις άλλες χώρες για τις οποίες τόσο η UNESCO, όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση συνιστούν αύξηση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, ώστε να υπάρξει βιώσιμη και αειφόρα ανάπτυξη; “

Μιλούν για “Κλειστές ομάδες” δήθεν προοδευτικών παιδαγωγών τονίζοντας οτι”Πολύ φοβόμαστε ότι “κλειστές ομάδες” δήθεν προοδευτικών παιδαγωγών, που ελάχιστη σχέση έχουν με την πραγματικότητα της σημερινής εκπαίδευσης, κάνουν κυριολεκτικά “ό,τι τους κατέβει”, με γνώμονα ό,τι δυσκόλευε τους ίδιους όταν ήταν μαθητές και αυτό είναι το καλό σενάριο. Το κακό είναι να πρόκειται για μια εσκεμμένη και προγραμματισμένη επίθεση στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να πάψει να εξομαλύνει τις ανισότητες και να μετατρέψει την πλειοψηφία του μη προνομιούχου μαθητικού πληθυσμού, σε εγκλωβισμένο και χειραγωγήσιμο εργατικό δυναμικό χαμηλής εξειδίκευσης”.

Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για « κοπτορραπτική» λογική της «ομάδας σοφών» επισημαίνοντας οτι: “Η « κοπτορραπτική» λογική της «ομάδας σοφών» του ΙΕΠ, που είχαμε εγκαίρως επισημάνει ως ΕΕ, όχι μόνο δεν θεραπεύει τις παθογένειες του υφιστάμενου Λυκείου και την απαξίωση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά επιπροσθέτως, προχωρά σε αποδόμηση. Η μείωση του εξεταστικού φορτίου, αν δε στοχεύει σε στρατηγικές απομάθησης των μαθητών, προυποθέτει επανασχεδιασμό της αξιολόγησης, και με εναλλακτικά, αξιόπιστα εργαλεία, καθώς και εγκαιρες παρεμβάσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, κατεξοχήν αρμοδιότητες του ΙΕΠ. Αντ΄ αυτού , χρειάζεται να αντιμετωπίζουμε κινήσεις αιφνιδιασμού που το μόνο που μπορούν να «υποσχεθούν» είναι η διάλυση της κουλτούρας αξιολόγησης. Μπορούν άραγε αυτές οι αλλαγές να υποστηρίξουν τις αλλαγές στο εξεταστικό για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια;”

Ν. Κεραμέως: Το ράβε-ξήλωνε του Κ. Γαβρόγλου στο Λύκειο

“Το ράβε-ξήλωνε -του Κ. Γαβρόγλου- στην παιδεία δεν έχει τέλος”, τονίζει με δήλωσή της η Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Ν. Κεραμέως και υπογραμμίζει:”Για ακόμη μία φορά, ο υπουργός Παιδείας αναστατώνει την εκπαιδευτική κοινότητα με τις νέες αλλαγές που προωθεί στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών των τριών τάξεων του Λυκείου.

Με ενημερωτικό έγγραφο προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τα Γενικά Λύκεια της χώρας, φέρνει τα πάνω κάτω στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο Λύκειο. Και δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει. Το παράδοξο, αυτή τη φορά, είναι ότι με το σχετικό έγγραφο ενημερώνει μόνον για τις κυριότερες τροποποιήσεις, ενώ για τις τροποποιήσεις στο σύνολο τους, η εκπαιδευτική κοινότητα θα ενημερωθεί σε άγνωστο χρόνο με νέο Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο αναμένεται να εκδοθεί.Εν τω μεταξύ, το σχολικό έτος προχωρά και τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί βιώνουν τον παραλογισμό στην πράξη, χωρίς να ξέρουν τις λεπτομέρειες των επερχόμενων αλλαγών, αλλά αυτό φαίνεται να μην απασχολεί τον κύριο Υπουργό”.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.