ΥΓΕΙΑ

Μάθετε πόσα φλιτζάνια καφέ είναι ασφαλή για την καρδιά μας

Πόσοι καφέδες κάνουν κακό στην καρδιά μας;

Εσπρέσο, καπουτσίνο ή ελληνικός; Ένας πρωινός καφές είναι σημαντικός για το ξεκίνημα της μέρας πολλών ανθρώπων. Όμως, ενώ o καφές είναι μία απολαυστική και σημαντική στιγμή της καθημερινότητας, ποια ποσότητα του θεωρείται υπερβολική;

Αν και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κατανάλωσης καφέ έχουν τεθεί υπό έρευνα και συζήτηση εδώ και πολλά χρόνια, νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας αποκαλύπτει ότι έξι ή περισσότεροι καφέδες την ημέρα ενδέχεται να είναι επιβλαβείς για την υγεία αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 22%.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, οι καρδιαγγειακές παθήσεις είναι η κυριότερη αιτία θανάτου στον κόσμο. Εντούτοις ανήκουν στις παθήσεις που μπορούν να προληφθούν.

Ερευνώντας τη σχέση της μακροχρόνιας κατανάλωσης καφέ και των καρδιαγγειακών παθήσεων, οι ερευνητές Ang Zhou και Elina Hypponen δήλωσαν ότι η έρευνά τους επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει υψηλή αρτηριακή πίεση, έναν παράγοντα κινδύνου για την πρόκληση καρδιαγγειακών παθήσεων.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που τίθεται ένα ανώτατο όριο για την ασφαλή κατανάλωση καφέ σε σχέση με την καρδιαγγειακή υγεία.

«Ο καφές είναι το πιο διαδεδομένο διεγερτικό του κόσμου, μας ξυπνάει, ενισχύει την ενέργειά μας και μας βοηθάει να συγκεντρωθούμε, αλλά οι άνθρωποι συνήθως ρωτάνε «Πόση καφεΐνη θεωρείται πολλή;», δήλωσε η Δρ. Hypponen.

«Οι περισσότεροι θα συμφωνούσατε ότι αν πιείτε αρκετό καφέ θα νιώστε νευρικοί και οξύθυμοι, ενώ δεν αποκλείεται να νιώσετε ακόμα και ναυτία. Αυτό οφείλεται στο ότι η καφεΐνη διεγείρει το σώμα μεν ώστε να λειτουργεί γρηγορότερα, αλλά είναι επίσης πιθανό να υποδηλώνει ότι ξεπεράσατε το όριο των αντοχών σας», πρόσθεσε η ερευνήτρια.

«Γνωρίζουμε επίσης ότι ο κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων αυξάνεται εξαιτίας της υψηλής αρτηριακής πίεσης, μία γνωστή συνέπεια της υψηλής πρόσληψης καφεΐνης. Για να διατηρήσουν μία υγιή καρδιά και υγιή αρτηριακή πίεση οι άνθρωποι πρέπει να περιορίσουν τους καφέδες που πίνουν ημερησίως σε λιγότερα από έξι φλυτζάνια. Βασιζόμενοι στα δεδομένα μας αυτός ο αριθμός ήταν το σημείο καμπής για να αρχίσει ο καφές να έχει αρνητική επίδραση στον καρδιαγγειακό κίνδυνο».

Χρησιμοποιώντας δεδομένα 347.077 ανθρώπων 37-73 ετών, η μελέτη εξέτασε την ικανότητα του γονιδίου που είναι υπεύθυνο για τον μεταβολισμό της καφεΐνης (CYP1A2) να την «επεξεργάζεται» καλύτερα, διαπιστώνοντας συσχετισμό ανάμεσα στον αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο, την υψηλή κατανάλωση καφέ, και τις γενετικές παραλλαγές.

Η Δρ. Hypponen δήλωσε πως παρότι οι φορείς του εν λόγω γονιδίου καταφέρνουν να μεταβολίσουν την καφεΐνη τέσσερις φορές ταχύτερα, η έρευνα δεν υποστηρίζει την πεποίθηση ότι αυτοί οι άνθρωποι θα μπορούσαν να καταναλώνουν με ασφάλεια περισσότερη καφεΐνη, πιο συχνά και χωρίς συνέπειες στην υγεία τους.

«Το να γνωρίζει κανείς τα όρια του τι είναι καλό για αυτόν και τι όχι είναι εξαιρετικά σημαντικό» δήλωσε η ερευνήτρια.

Πηγή: ygeiamou.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.