ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τι καταγγέλλουν σε ερώτησή τους βουλευτές του ΚΙΝΑΛ

Εξηγήσεις για την επέκταση της συμφωνίας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Εξηγήσεις από τους υπουργούς Υποδομών Κώστα Καραμανλή και Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, για την ‘σκανδαλώδη’, όπως την χαρακτηρίζουν, σύμβαση της κυβέρνησης που χωρίς να προηγηθεί διαγωνισμός, όπως λένε, «αυξάνει το δώρο των 250 εκατομμυρίων ευρώ των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προς την Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε 750 εκατομμύρια ευρώ».

Ειδικότερα, σε ερώτησή τους προς τους δύο υπουργούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής Χρήστος Γκόκας, Βασίλης Κεγκέρογλου, Γιώργος Αρβανιτίδης, Μιχάλης Κατρίνης, Απόστολος Πάνας και Κώστας Σκανδαλίδης, σημειώνουν ότι ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι του ‘εξευτελιστικού ποσού’ των 45 εκ.ευρώ σε ιταλική σύμπραξη, συμπεριλαμβάνοντας στη συμφωνία επιπλέον δώρο ύψους 250 εκ., αφού προβλέφθηκε αντί αυτού του τιμήματος, η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών ως το 2021, η κυβέρνηση της ΝΔ συμφώνησε με τους Ιταλούς την επέκταση του χρονικού διαστήματος πέντε ετών σε 15 «αυξάνοντας την χορηγία του ΣΥΡΙΖΑ των 250 εκ.ευρώ σε 750, δεσμεύοντας την Ελλάδα και τους Έλληνες φορολογούμενους στην καταβολή αυτού του ποσού προς τον ιταλικό όμιλο, συνοδευόμενη με αόριστες υποσχέσεις για επενδύσεις ύψους περίπου 2,5 δις ευρώ».

Κατόπιν τούτων, οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής ρωτούν γιατί προχώρησε η κυβέρνηση σε συμφωνία για απευθείας ανάθεση και όχι με κανονικό διεθνή διαγωνισμό στη σύμβαση των 500 επιπλέον εκ.ευρώ για την εκτέλεση των δρομολογίων των άγονων γραμμών πέραν του 2021, γιατί αυτό έγινε τώρα και όχι το 2021, στο τέλος της πενταετίας, αν θα μπορέσει να υπάρξει ανταγωνισμός και είσοδος άλλων εταιριών στην ‘υποτιθέμενη απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά της χώρας μας’ μετά από την ‘σκανδαλώδη αυτή επέκταση χωρίς διαγωνισμό’ κ.ο.κ.. Ρωτούν ακόμα ποια θα είναι η ανταπόδοση στην εθνική οικονομία της επιβάρυνσης των Ελλήνων φορολογουμένων κατά 500 εκ.ευρώ, αν υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες που να δικαιολογούν την ετήσια χορηγία των 50 εκατομμυρίων ευρώ, αν έχει προβλεφθεί η επανεξέταση της αποζημίωσης των 50 εκ.ευρώ και ποιες δυνατότητες επανεξέτασης έχουν προβλεφθεί στη σύμβαση πριν την εισήγηση για επικύρωση στη Βουλή.

Ζητούν μάλιστα την κατάθεση της οικονομοτεχνικής μελέτης για τα 500 εκ.ευρώ που θα δοθούν από το ελληνικό Δημόσιο χωρίς διαγωνισμό, την πιστοποίηση συγκεκριμένων επενδύσεων που έχουν υλοποιηθεί με βάση τη συμφωνία του 2017, το σχέδιο των επιπλέον επενδύσεων που συμφωνήθηκε να πραγματοποιήσει η ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για σύναψη της συμφωνίας χωρίς διαγωνισμό, τη γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις άγονες γραμμές και την έκθεση του Προσυμβατικού Ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Στην Χαριλάου Τρικούπη μάλιστα, αναμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τυχόν απάντηση της κυβέρνησης, καθώς εκτιμούν ότι βρισκόμαστε στην αρχή μόνο μίας συζήτησης που θα διαρκέσει αρκετό καιρό, καθώς έχει πολύ... ζουμί.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.