ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μηνύματα με πολλαπλούς αποδέκτες από τον ΣΥΡΙΖΑ

Στο «μικροσκόπιο» τα ΜΜΕ και η ενίσχυσή τους

Ο τρόπος με τον οποίο «έπνιξαν» τα ΜΜΕ -και δη τα πανελλαδικής εμβέλειας κανάλια- την συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Αλέξης Τσίπρας για την παρουσίαση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ έφερε στο προσκήνιο της εσωκομματικής συζήτησης ένα παλιό και «αγαπημένο» θέμα: δηλαδή, τις αγαστές σχέσεις που έχουν πολλά ΜΜΕ με την κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά και το «χαμηλό βαρομετρικό» που επικρατεί μεταξύ Κουμουνδούρου και των μεγάλων σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας...

Βεβαίως, έχει τη δική του σημασία το γεγονός ότι προσώρας, ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας έχει δώσει σήμα για χαμηλής στάθμης κριτικής και αποθαρρύνει κάθε δημιουργία νέου μετώπου μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και των μεγάλων τηλεοπτικών καναλιών. Εξάλλου, δεν ήταν τυχαίο το γεγονός ότι η Κουμουνδούρου, μία ημέρα μετά την απροσχημάτιστη αποσιώπηση του προγράμματος «Μένουμε Όρθιοι» από τα περισσότερα «συστημικά» ΜΜΕ, εξέδωσε ανακοίνωση υπέρ της... στήριξης των Μέσων και των δημοσιογράφων.

Τι ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ

Με αφορμή, άλλωστε, τα δημοσιεύματα για τις «επιλεκτικές» αναθέσεις στην διαφημιστική καμπάνια για τον κορωνοϊό, ο ΣΥΡΙΖΑ θέλησε, μέσω της ανακοίνωσής του, να στείλει μηνύματα με πολλαπλούς αποδέκτες, ζητώντας δύο πράγματα: αφενός να ενισχυθούν με αντικειμενικότητα και διαφάνεια τα ΜΜΕ, αφετέρου να συνεχιστεί η σχετική συζήτηση επίσης με απόλυτη διαφάνεια – κάτι που μπορεί να διασφαλιστεί μόνο στις δημόσιες συνεδριάσεις της Βουλής. «Κατόπιν καταγγελιών και δημοσιευμάτων για χρηματοδότηση ανύπαρκτων ουσιαστικά ιστοσελίδων και Μέσων με πρόσχημα την καμπάνια ενημέρωσης για τον κορωνοϊό, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που είναι μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας έστειλαν επιστολή στον Πρόεδρο της Βουλής, προκειμένου να συγκληθεί η Επιτροπή με την παρουσία και του Κυβερνητικού εκπροσώπου και να συζητηθούν ζητήματα που αφορούν στη διάθεση, διαχείριση και διαφάνεια κονδυλίων για την ενημέρωση των πολιτών. Δεν πρόκειται μόνο για αυτονόητο κοινοβουλευτικό έλεγχο, αλλά και για μείζον ζήτημα Δημοκρατίας. Πρέπει να υπάρχει διαφάνεια στην ενίσχυση των Μέσων, ώστε τα όλα τα κόμματα αλλά και οι φορολογούμενοι να γνωρίζουν ποιος παίρνει και τι», επισήμανε χαρακτηριστικά η Κουμουνδούρου, για να προσθέσει: «Η ενίσχυση των Μέσων που διατηρούν εργαζόμενους και δημοσιογράφους εν μέσω κρίσης και καθίζησης των διαφημιστικών εσόδων από τα περιοριστικά μέτρα είναι μία διαδικασία αναγκαία, αν και κατά την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ ανεξάρτητη από την ενημέρωση των πολιτών σε σχέση με τον κορωνοϊό. Αυτό ωστόσο δε μπορεί να αποτελεί πρόσχημα για τη χρηματοδότηση φιλικών στην κυβέρνηση ανύπαρκτων ιστοσελίδων και εφημερίδων, σε βάρος τόσο των φορολογουμένων πολιτών όσο και των ίδιων των Μέσων».

Στάση αναμονής

Με αυτή την προσεκτική και «μετρημένη» ανακοίνωση, ο Αλέξης Τσίπρας θέλησε να στείλει, όπως προαναφέρθηκε, μηνύματα προς όλους. Αφενός, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατέστησε σαφές και στο εσωτερικό του κόμματός του πως, παρά την διάχυτη δυσαρέσκεια για την αποσιώπηση του προγράμματος «Μένουμε Όρθιοι», προσώρας δεν θα υιοθετηθεί καμία σκληρή γραμμή κατά των ΜΜΕ. Αφετέρου, ο ΣΥΡΙΖΑ έστειλε μήνυμα στην κυβέρνηση πως... το ότι δεν μιλάει δεν σημαίνει ότι δεν έχει φωνή. Και, τέλος, η Κουμουνδούρου στέλνει και ένα μήνυμα στα ΜΜΕ, σύμφωνα με το οποίο μπορεί να κρατά χαμηλά τους τόνους, αλλά η στάση του καθενός έχει μπει στο... μικροσκόπιο. Αυτά, βεβαίως, για αρχή, καθώς στο επιτελείο του Αλέξη Τσίπρα εκτιμούν ότι οι στιγμές δεν είναι κατάλληλες για νέα μέτωπα και περιττές οξύνσεις, αφού το σύννεφο του κορωνοϊού πλανάται γενικά πάνω από την πολιτική και τη δημόσια ζωή. Όμως, ο κορωνοϊός δε θα κρατήσει για πάντα και, ως εκ τούτου, αν τα ΜΜΕ συνεχίσουν στην ίδια «γραμμή», τότε δεν αποκλείεται να αλλάξει στάση απέναντί τους και η Κουμουνδούρου...

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.