ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Αμφίβολης αποτελεσματικότητας μέτρα

Δανειακά Προγράμματα (ΤΕΠΙΧ ΙΙ & Δάνεια με 80% Εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου)

Σε οικονομικό επίπεδο, αυτή η κρίση έχει ξεκινήσει σαν μια κρίση ζήτησης.

Αυτό σημαίνει ότι αν οι επιχειρήσεις δανειστούν χρήματα για να καλύψουν ουσιαστικά τις πληρωμές φόρων προς το κράτος, μισθολογικό κόστος και αλλά μη αναπτυξιακά έξοδα, προκύπτει το ερώτημα από ποιο τζίρο θα αποπληρώσουν αυτά τα δάνεια.

Μήπως οδηγούνται οι επιχειρήσεις σε χρεοκοπία σε βάθος χρόνου;

Επίσης, παρά το γεγονός ότι οι εγκρίσεις των δανείων κάτω από το ΤΕΠΙΧ ΙΙ γίνονται με τραπεζικά κριτήρια (ισολογισμούς, ισοζύγια κλπ.), το επιτόκιο δεν προκύπτει με βάση το ρίσκο της εταιρίας αλλά ορίζεται απευθείας στο 8% ανεξαρτήτως, στο maximum δηλαδή που μπορούν να χρεώσουν οι τράπεζες βάσει του συγκεκριμένου προγράμματος.

Φαίνεται λοιπόν πως οι τράπεζες χρησιμοποιούν το κράτος μέσα από το ΤΕΠΙΧ δημιουργώντας ένα μαξιλάρι κερδοφορίας για να αντιμετωπίσουν μελλοντικές προβλέψεις από κόκκινα δάνεια.

Επιπλέον, οι τράπεζες ζητάνε προσωπικές εγγυήσεις των μετόχων καθώς και νέες εξασφαλίσεις για αυτά τα δάνεια μη αναπτυξιακού χαρακτήρα για τις επιχειρήσεις. Αυτό σε ένα επίπεδο μπορεί να φαίνεται λογικό απ την μεριά της τράπεζας, αλλά δεν παύει να έχει καταχρηστική πτυχή.

Για το πρόγραμμα 80% Εγγ. Δημοσίου, θα απαιτείται cross default-πολλαπλή επιλογή,-με τα υπάρχοντα δάνεια της επιχείρησης ή οι εγγυήσεις αυτές θα γίνονται απαιτητές μετά από 90 μέρες καθυστέρησης πληρωμής του συγκεκριμένου «εγγυημένου» δανείου, χωρίς να περιπλέκεται με τον υπάρχοντα δανεισμό της επιχείρησης;

Ας μην ξεχνάμε ότι ο χαρακτήρας αυτών των δανείων είναι έκτακτος και κάτω από αχαρτογράφητες συνθήκες για την μετά covid-19 εποχή.

Προτάσεις για προκαταβολή φόρου, επιστροφή πιστωτικού ΦΠΑ, φόρους εισοδήματος επιχειρήσεων, δυνατότητα αλλαγής προγραμμάτων αναπτυξιακού νόμου από φοροαπαλλαγή σε επιδότηση και ασφαλιστικές εισφορές.

-Μείωση στο 0% της προκαταβολής φόρου για τα κέρδη του 2020.
Συμψηφισμός του φόρου που θα προκύψει από τα κέρδη του 2019 με το πιστωτικό ΦΠΑ ή δυνατότητα επιστροφής του πιστωτικού ΦΠΑ άμεσα στις επιχειρήσεις.
-Να δοθεί δυνατότητα σε εταιρείες που έχουν ενταχθεί σε αναπτυξιακό νόμο με πρόγραμμα φοροαπαλλαγής (μη ολοκληρωμένα έργα) να το αλλάξουν σε επιδότηση.
-Γενναία μείωση ασφαλιστικών εισφορών για το 2020 σε συνδυασμό με προγράμματα επιδότησης εργασίας.
Τα παραπάνω είναι ουσιαστικά εργαλεία και μαξιλάρια βοήθειας για τις επιχειρήσεις (σε αντίθεση με το δανεισμό σ αυτές τις αβέβαιες συνθήκες).

Είναι στιγμή να επιβραβευτούν οι τολμηροί επιχειρηματίες που θα στηρίξουν την κάθε (τοπική) οικονομία και την εργασία παρά τα ρίσκα που ελλοχεύουν για τους ίδιους και τους εργαζόμενους τους.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.