ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

78o Φεστιβάλ Βενετίας - Πώς έγινε το Μόστρα-Κάννες 2-0

Στη Ρώμη διαδηλώνουν εναντίον του υποχρεωτικού εμβολιασμού αλλ’ εδώ ο εχθρός είναι τα κρουαζιερόπλοια. Η Βενετία, τρίτος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως, δείχνει ικανοποιημένη με την ανάκτηση του 60% της προ πανδημίας κίνησης. Οι Βενετσιάνοι, όμως, ανησυχούν βλέποντας τις περσινές υποσχέσεις του δημάρχου να μην τηρούνται και λιγοστά, πάντως, κρουαζιερόπλοια να «κρύβουν» στην κυριολεξία μερικά παλάτσο, τα Τζαρντίνι ή την είσοδο της Μπιενάλε. Πανό κρεμασμένα σε μπαλκόνια και δένδρα («MARCO LIBERO») ζητούν την άμεση απελευθέρωση του συμπατριώτη τους επιχειρηματία Μάρκο Τζενάρο, που κρατείται στο Σουδάν. Πανό υπέρ των γυναικών και κατά των Ταλιμπάν έκαναν την εμφάνισή τους και στο κόκκινο χαλί της SALA GRANDE, όπου τις εντυπώσεις κλέβουν οι ημίγυμνες εμφανίσεις της Κέιτ Χάντσον, της Σαρλότ Γκενσμπούρ ή τη Τζένιφερ Λόπες. Μπροστά τους, το ανοιχτοπράσινο baby doll Κρίστεν Στιούαρτ μοιάζει μ’ επιτομή της αθωότητας, όσο κι η απονομή βραβείου καριέρας στην Τζέιμι Λι Κέρτις μοιάζει με φόρο τιμής στη «Νύχτα με τις μάσκες».

Από τον πόλεμο των άστρων, την βαθμολογία δηλαδή των ταινιών μ’ αστεράκια στο καθημερινό έντυπο του φεστιβάλ CIAK, στο πόλεμο των αστέρων, σ’ εφημερίδες, περιοδικά και τηλεοπτικά σόου. Τι και ποιός αξιολογούνται ακριβώς, οι τουαλέτες, οι οίκοι μόδας ή τα μοντέλα – πρωταγωνίστριες του παγκόσμιου κινηματογράφου; Σημασία έχει ότι, σε πείσμα των περιοριστικών μέτρων, στο Λίντο δεν συγκεντρώνεται φέτος μόνον η αφρόκρεμα των αστέρων αλλά κι ένας εντυπωσιακός αριθμός αξιόλογων ταινιών και δημιουργών, που βάζουν δύσκολα στην κριτική επιτροπή. Η περσινή αναστολή της διεξαγωγής των Καννών έφερε στην επιφάνεια τον ανεπίσημο και αδιάκοπο ανταγωνισμό τους με την Μόστρα, όπως και τις χρόνιες αδυναμίες τους, την ευνοιοκρατία, την μιντιακή αλαζονεία, τον οικονομικό εθνικισμό, τις άστοχες βραβεύσεις. Ο Αλμπέρτο Μπαρμπέρα άδραξε την ευκαιρία. Συμμάχησε με το NETFLIX, ανέδειξε την παράδοση ενός διαγωνιστικού προγράμματος χωρίς αποκλεισμούς και πελατειακές δεσμεύσεις, ευνοήθηκε από την προνομιακή τοποθεσία του απομονωμένου Λίντο όπως και της σεπτεμβριάτικης καλοκαιρίας και κατάφερε ν’ ανατρέψει τον συσχετισμό δυνάμεων κι επιρροής. Μόστρα-Κάννες 2-0.

Διόλου συμπτωματικά, οι ιταλικές φωνές και γνώμες, συγκρατημένες στο παρελθόν, πλέον δεν διστάζουν να μιλούν για πρωτοκαθεδρία. Μια ισορροπημένη απονομή βραβείων αποτελεί το ιδανικό επιστέγασμα αυτού του κλίματος. Θ’ ανταποκριθούν, άραγε, στην πρόκληση των καιρών τα μέλη και ο πρόεδρος ειδικά της κριτικής επιτροπής, ο Κορεάτης νικητής («Παράσιτα») των πρόσφατων όσκαρ Μπονγκ Τζούν-Χο; Στην έναρξη του φεστιβάλ δήλωνε πως «η πανδημία θα περάσει, το σινεμά θα επιβιώσει». Αν τα εμβόλια δεν αρκούν για την εξαφάνιση των ιών, χρειάζονται πολλά όπλα, για να μην εξαφανιστούν οι αίθουσες που διαρκώς μειώνονται. Ένα, το ισχυρότερο εννοείται, το προσφέρουν οι ίδιες οι ταινίες. Υπάρχουν φέτος εδώ και μάλιστα εν αφθονία. Με τρεις τουλάχιστον τίτλους, «LA MANO DI DIO» του Πάολο Σορεντίνο, «IL BUCO» του Μικελάντζελο Φραμαρτίνο και «QUI RIDO IO» του Μάριο Μαρτόνε, ο σύγχρονος ιταλικός κινηματογράφος παρουσιάζεται ως η πιο δυνατή ομάδα, διεκδικώντας διακρίσεις, από τον Χρυσό Λέοντα μέχρι το βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον Τόνι Σερβίλο. Όσο για την αντίστοιχη γυναικεία, η Πενέλοπε Κρουζ, η Κρίστεν Στιούαρτ, η Ολίβια Κόλμαν και η Αναμαρία Μπαρτολομέι, προσφέρουν μιαν γοητευτική σπαζοκεφαλιά.

Θ’ αγνοηθεί ο Πέδρο Αλμοδόβαρ («MADRES PARALLELAS»), αφού έχει «αρχειοθετηθεί» η περίπτωσή του μ’ ένα βραβείο καριέρας που κέρδισε πέρυσι εδώ; Θ’ αγνοηθούν οι βετεράνοι Πολ Σρέιντερ («CARD COUNTER») και Τζέιν Κάμπιον («The power of the dog»), ώστε να προτιμηθούν οι νέες δυνάμεις; Δύσκολο, πάντως, να μην παίξουν το χαρτί τους, τα γαλλικά «L’ EVENEMENT» και «Illusions Perdeues», η ισπανική «Competencia Oficial», η αγγλόφωνη «SPENCER» και η μεξικάνικη «La Caja». Σκέψου να μην έλειπαν και οι Ασιάτες.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.