ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

79o Φεστιβάλ Βενετίας – Η Αντριάνα ήταν.. ο σκηνοθέτης

Αν το ντέρμπι ΝΑΤΟ – Ρωσία δείχνει αμφίρροπο, κάποια μικρότερα γέρνουν πια προς την πλευρά των φαβορί. Οι δημοσκοπήσεις, για παράδειγμα, ύστερα από το FORUM των πολιτικών αρχηγών, επιβεβαιώνουν το σαφές προβάδισμα της ιταλικής Δεξιάς. Ο φόβος για τον δύσκολο χειμώνα κερδίζει την αισιοδοξία σε κάθε σπιθαμή της γηραιάς ηπείρου. Ουδεμία έκπληξη στην κυριακάτικη Regata Storica, με τους θριαμβευτές των αγώνων κωπηλασίας να διαπλέουν την Λαγκούνα στον απόηχο της φιέστας και να ξεφαντώνουν στην αποβάθρα του Λίντο. Με θαλάσσια ταξί και βαπορέτα ιδιωτικά, οι διασημότητες αποβιβάζονται στο ίδιο νησάκι, ενισχύοντας την περσινή πεποίθηση. Ύστερα από τουλάχιστον δύο δεκαετίες, η Μόστρα ανακτά το προβάδισμα απέναντι στις Κάννες, λίγο χάρη στην πανδημία, λίγο χάρη στην συγκυρία, λίγο χάρη στην συνεργασία με τις πλατφόρμες του θεάματος, δίχως να μειώνονται οι προσπάθειες του καλλιτεχνικού διευθυντή Αλμπέρτο Μπαρμπέρα, μαζί με την έκρηξη του σύγχρονου ιταλικού σινεμά.

Σύνθημα του τελευταίου; Το προσωπικό είναι (και) πολιτικό. Την ώρα που κόμματα και κυβερνήσεις βλέπουν διαρκώς κι αποκλειστικά την ίδια ταινία με τίτλο «Ενεργειακή Κρίση», η συντριπτική πλειοψηφία των τίτλων του διαγωνιστικού προγράμματος επικεντρώνεται στην κρίση της οικογένειας, στις προσωπικές καταστροφές και στον καθημερινό αγώνα για την κατάκτηση, είτε της αλήθειας, είτε της ελευθερίας, είτε και των δύο. Στην περίπτωση «L’ IMMENSITA΄», μάλιστα, κάτι τέτοιο συνοδεύεται και με μιαν εξομολόγηση. Στο προάστιο της Ρώμης του ’70, η αλλαγή σπιτιού προστίθεται στον διαλυμένο γάμο, όμως το κουράγιο της μητέρας θ’ αποδειχθεί κρίσιμο και νικηφόρο, ακόμα κι όταν το μεγαλύτερο απ’ τα τρία της κορίτσια, η 12χρονη Αντριάνα, προτιμάει να γίνει.. Αντρέα. Δεν είναι μόνον η σχέση μάνας-κόρης, ούτε η ερμηνεία της Πενέλοπε Κρουζ, όσο η αποκάλυψη πως ο σκηνοθέτης Εμανουέλε Κριαλέζε διηγείται μιαν ιστορία αυτοβιογραφική. Στην περίπτωση «MONICA», εξάλλου, του Αντρέα Παλαόρο, πρωταγωνίστρια είναι η Τρέισι Λίσετ, γνωστή τρανσέξουαλ ακτιβίστρια. Όσο για την διάσημη τραγουδίστρια Elodie, πραγματοποιεί το εντυπωσιακό κινηματογραφικό της ντεμπούτο ως άπιστη γυναίκα κάποιου αρχιμαφιόζου στο κοινωνικό δράμα «Ti mangio il cuore» του Πίπο Μετσαπέζα. Με φόντο την ασπρόμαυρη περιοχή του Γκαργκάνο στην Απουλία, στο σπιρούνι της ιταλικής χερσονήσου, ο απαγορευμένος έρωτας ισοδυναμεί με αγκάθι στο μάτι της ανδρικής εξουσίας και της τοπικής τάξης πραγμάτων, μεταξύ «Νονού» και «Ρωμαίου και Ιουλιέτας». Για το τολμηρό γυμνό, η ηρωίδα υπογραμμίζει την απόλυτη συμφωνία με το σώμα της, ειδικά φορώντας μιαν κατάμαυρη τουαλέτα για τις ανάγκες της πρεμιέρας.

Σ’ ένα τέτοιο, δευτερεύον ντέρμπι, η επικράτηση του θηλυκού γένους δεν σηκώνει την παραμικρή αμφισβήτηση. Απλώς, μερίδα του εγχώριου Τύπου δείχνει αιφνιδιασμένη από τις εξωτικές εμφανίσεις νεαρών ηθοποιών που εγκαταλείπουν μαζικά το πρωτόκολλο μαζί με τα σμόκιν, μιμούμενοι την πολυσχιδή πολυχρωμία των γυναικών συναδέλφων τους. Επικεφαλής, ο Τιμοτέ Σαλαμέ, που συναντά τυχαία την Τέιλορ Ράσελκι οι δυό τους σχηματίζουν το νεαρό, αιμοδιψές ζευγάρι στην περιπέτεια δρόμου, με δόσεις κανιβαλισμού, φιλοδοξίες κοινωνικής αλληγορίας και τίτλο «BONES AND ALL» από τον Λούκα Γκουαντανίνο, γνώριμο στο ελληνικό κοινό από το «Να με φωνάζεις με τα’ όνομά σου». Μπορεί ο γοητευτικός πρωταγωνιστής να μετατρέπεται σ’ αντικείμενο λατρείας στην είσοδο της Σάλα Γκράντε, όμως ο αληθινός διεκδικητής του βραβείου ερμηνείας είναι για την ώρα ένα παχύσαρκος, ο Μπρένταν Φρέιζερ για την ακρίβεια, στο ρόλο του απομονωμένου καθηγητή, μια ανθρώπινη «Φάλαινα» με την υπογραφή του Ντάριν Αρονόφσκι.

Αναλόγως, μπορεί να κραυγάζουν κάποιοι σημερινοί πολιτικοί απέναντι στο σκιάχτρο της Ακροδεξιάς, όμως ο Ντίνο Ρίζι και η κλασική του σάτιρα «MARCIA SU ROMA» καταφέρνουν πιο πολλά, γελοιοποιώντας την άνοδο του Μουσολίνι και του φασισμού, έναν αιώνα πριν. Απολαυστικό το δίδυμο Βιτόριο Γκάσμαν – Ούγκο Τονιάτσι, συγκινητική η παρουσία των γιών τους στη Σάλα Τζαρντίνο. Η φιλία ως κληρονομιά. Σαν συνέχεια επί της ζωής…

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.