ΕΛΛΑΔΑ
Τι τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Χρ. Σταϊκούρας: «Το Μετρό είναι εδώ. Σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές»

«Το Μετρό είναι εδώ. Σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές που η Θεσσαλονίκη περίμενε χρόνια», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στην εκδήλωση τελετής έναρξης της λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης των 13 σταθμών.
Κάνοντας λόγο για ημέρα δικαίωσης για τους Θεσσαλονικείς, επισήμανε ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πιο μεγάλα έργα που έχουν γίνει στην Ελλάδα με όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους, ενώ τόνισε πως για την κατασκευή του καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε και η πολιτική βούληση. «Το κράτος πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια. Και το Μετρό αποτελεί απτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη υπηρετεί αυτήν την αναγκαιότητα με πράξεις και όχι με λόγια», υπογράμμισε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Αναγνώρισε πως το εμβληματικό αυτό έργο είχε μια μακρά διαδρομή με ποικίλες εμπλοκές, δυσκολίες και προκλήσεις, «ωστόσο μετά από παλινωδίες δεκαετιών», όπως είπε χαρακτηριστικά, η σύμβαση του έργου υπεγράφη το 2006.
«Στην πορεία υλοποίησής του, το έργο αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών και όχι μόνο αντιδράσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις, συνέπεια αυτών ήταν η επιβάρυνση του πολίτη και η καλλιέργεια εύλογης καχυποψίας και αμφιβολίας στους πολίτες για την αποτελεσματικότητα της ελληνικής πολιτείας, ωστόσο απέναντι σε αυτήν τη δυσάρεστη πραγματικότητα, δραστηριοποιήθηκαν πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι αφιέρωσαν γνώση και δουλειά για να γίνει το έργο και μάλιστα να γίνει εξαιρετικό», είπε.
Στην τοποθέτησή του, επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας και πρόσθεσε : «Με τη λειτουργία του Μετρό, αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης, που ήδη προβλέπει προσιτή τιμολογιακή πολιτική, νέα, αυξημένα δρομολόγια λεωφορείων και ανανεωμένο - κατά 50% - στόλο οχημάτων».
Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι στα οφέλη της λειτουργίας του Μετρό συγκαταλέγονται η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ο περιορισμός του κυκλοφοριακού προβλήματος, η θωράκιση της Θεσσαλονίκης με έναν παράγοντα ανάπτυξης και η ενίσχυση του γεωπολιτικού της ρόλου, αφού αποκτά έναν ακόμη βασικό πυλώνα μιας δυναμικής και εξωστρεφούς Μητρόπολης, όχι μόνο της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και ευρύτερα των Βαλκανίων.

e-πιλογές

Παρουσίασε μέσω του TikTok τις προτεραιότητες της κυβέρνησης
Χατζηδάκης: Το 2025 κάνουμε πράξη 5 βασικές δεσμεύσεις μας
Τον βασικό προγραμματισμό του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το ...
Χτίστηκαν με ελαφρά τούβλα
Με υλικά από τη Ρόδο είναι κατασκευασμένοι οι τρούλοι της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη
Με υλικά από τη Ρόδο έχουν κατασκευαστεί οι τρούλοι του ναού της Αγίας Σοφίας στην ...
Στεγαστικό, αγορά εργασίας και ενέργεια
Έτος σταθμός για το Ταμείο Ανάκαμψης το 2025 - Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις
Σε δύο μεγάλα μέτωπα θα κριθεί η πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2025. Το πρώτο ...
Νέος ακαδημαϊκός χάρτης
Τρίμηνο εξελίξεων για την Παιδεία
Περίοδος σημαντικών εξελίξεων αναμένεται να είναι το πρώτο τρίμηνο του 2025 για τον ...
Πόσο έχουν μεταβληθεί από το 2008 έως σήμερα
Εξοχικά δυο ταχυτήτων - Προκλήσεις, προοπτικές και στρατηγικές ανάπτυξης στις χειμερινές κατοικίες
Η ελληνική αγορά χειμερινών εξοχικών κατοικιών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ...