ΥΓΕΙΑ

ΣΙΕΣΤΑ ΚΑΙ ΣΕΞ, ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΜΑΚΡΟΖΩΙΑΣ

Νάρκες για την μακροζωία όλων αποτελούν οι επιδημίες της παχυσαρκίας και του διαβήτη. Κλειδιά για να διασφαλίσουμε πολλά και καλά χρόνια ζωής συνιστούν ο μεσημεριανός ύπνος και το σεξ.

Της Βασιλικής Αγγουρίδη

Στις απλούστερες συνήθειες και δραστηριότητες κρύβεται τελικά το μυστικό της μακροζωίας, σύμφωνα με τα όσα ελέχθησαν στις Ημερίδες Μεταβολισμού που διοργάνωσαν το Ελληνικό Κέντρο Μεταβολικών Νοσημάτων και το Διαβητολογικό Κέντρο του Γ.Ν. Πειραιά Τζάνειο.

Τα στοιχεία για την κατάσταση του πληθυσμού είναι ανησυχητικά. Το 35,2 των πολιτών είναι υπέρβαροι, το 22,5% παχύσαρκοι και το 10% πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη, καταστάσεις ακόμη και με θανατηφόρες συνέπειες.
Το μυστικό για την αντιμετώπιση τους δεν είναι τελικά και τόσο μυστικό.
Εκτός από την άσκηση και τη μεσογειακή διατροφή, στη μακροζωία μας συμβάλλουν ο μεσημεριανός ύπνος και το σεξ.

Η καλή σεξουαλική ζωή προστατεύει την καρδιά και αποτελεί σημαντικό παράγοντα καλής σωματικής και ψυχικής υγείας, ενώ είναι μία από τις καλύτερες στρατηγικές πρόληψης για τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Σύμφωνα με αμερικανικές έρευνες, σε άνδρες ηλικίας 40 έως 70 ετών, εκείνοι που διατηρούν ενεργό σεξουαλική ζωή κάνοντας σεξ, τουλάχιστον 2 φορές εβδομαδιαίως μειώνουν στο 50% τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου, ενώ οι άνδρες με μεγαλύτερο αριθμό επαφών την εβδομάδα βιώνουν σταθερές συναισθηματικές σχέσεις και προστατεύονται έτσι από το stress και τα καρδιακά επεισόδια.

Στη χώρα μας, σύμφωνα με στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας το 0,15% των ανδρών και το 0,44% των γυναικών είναι άνω των 90 ετών, με την Ικαρία να αναδεικνύεται στο νησί της μακροζωίας με ποσοστά 1,1 και 1,6% αντίστοιχα.

Το πρόβλημα της γήρανσης βρίσκεται μάλλον σε περιβαλλοντικά αίτια, τα οποία συμβάλλουν κατά 75% και λιγότερο στα γονίδια, αφού η γενετική συμβολή ανέρχεται στο 25%.

Εκτιμάται ότι παγκοσμίως 102 εκατομμύρια είναι άνω των 80 ετών με προοπτική να γίνουν 161 εκατομμύρια το 2025 και 395 το 2050.

Επιπλέον βοήθεια στο κυνήγι της μακροζωίας δίνουν η αποφυγή του καπνίσματος, μια δίαιτα βασισμένη σε φυτικές τροφές και ίνες, με χαμηλή πρόσληψη κρέατος, η καθημερινή δραστηριότητα, η μεσημεριανή ανάπαυση, η διατήρηση φυσιολογικού βάρους στις ηλικίες 25 έως 35 ετών, η κοινωνικότητα, η οικογενειακή συνοχή αλλά και να είστε… γυναίκα!

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.