AUTO - MOTO

F1 MONAKO: Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ

Με όνομα βαρύ και ιστορία, παραμένει πάντα στην κορυφή της τηλεθέασης και με τον μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας για πιλότους και ομάδες.

Πιλότοι και ομάδες, είναι έτοιμοι στο Μονακό για το πιο διάσημο γκραν-πρι του πρωταθλήματος. Φέτος, αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αφού διανύουμε τη συναρπαστικότερη σεζόν των τελευταίων ετών. Πέντε διαφορετικοί πιλότοι, από πέντε διαφορετικές ομάδες έχουν κερδίσει τα ισάριθμα γκραν-πρι του 2012 και οι προβλέψεις απαγορεύονται αυστηρά...

Ο Σουμάχερ σημείωσε το ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά εξαιτίας της ποινής των πέντε θέσεων θα ξεκινήσει τον αγώνα από την 6η θέση με τον Γουέμπερ να παίρνει την pole position. Τρίτος ο Ρόσμπεργκ, τέταρτος ο Χάμιλτον, πέμπτος ο Αλόνσο. Να υπενθυμίσουμε ότι οι αγωνοδίκες του GP Ισπανίας τιμώρησαν τον Μίκαελ Σουμάχερ με ποινή πέντε θέσεων στο grid του επόμενου αγώνα, θεωρώντας τον υπεύθυνο για τη σύγκρουση με τον Μπρούνο Σένα.

Οι στενοί, ελικοειδείς δρόμοι του Πριγκιπάτου είναι ιδανικοί για το Pirelli PZero Red supersoft ελαστικό που κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο Μονακό. Ο αγώνας εκεί διαφέρει πολύ από οποιονδήποτε άλλο του. Πρόκειται για ένα μεγάλο κοινωνικό γεγονός που υπακούει περισσότερο στους κανόνες του διεθνούς τζετ σετ και λιγότερο στους αγωνιστικούς κανονισμούς της FIA. Διεξάγεται από το 1929 στους δρόμους του πριγκιπάτου και η χάραξη της "πίστας" έχει δεχθεί εκπληκτικά λίγες αλλαγές στο πέρας όλων αυτών των δεκαετιών. Πρόκειται για έναν ξεχωριστό αγώνα από κάθε άποψη, καθώς πέραν της παγκόσμιας εμβέλειας που απολαμβάνει (τα νούμερα τηλεθέασης στην εκκίνησή του είναι τα υψηλότερα της σεζόν) αποτελεί και μια ιδιαίτερα σκληρή πρόκληση για τους οδηγούς καθώς οι μπαριέρες παραμονεύουν σε κάθε στροφή, έτοιμες να τιμωρήσουν και το παραμικρό λάθος, το οποίο είναι πολύ εύκολο να γίνει λόγω της στενότητας των δρόμων.

Η θέση στη σειρά εκκίνησης είναι πολύ σημαντική λόγω της στενότητας των δρόμων που απαγορεύουν ουσιαστικά τα προσπεράσματα. Πάντως, παρά την έλλειψη διαδρόμων διαφυγής τα επίπεδα ασφάλειας είναι υψηλότατα, ενώ οι Μονεγάσκοι φημίζονται για την ικανότητά τους να καθαρίζουν την πίστα μετά από κάποιο ατύχημα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Από το 1955 ο αγώνας αποτελεί μόνιμη στάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και στα τόσα χρόνια διεξαγωγής του έχει προσφέρει πολυάριθμες εκπλήξεις και συναρπαστικούς αγώνες, καθώς αν και τα προσπεράσματα είναι σχεδόν αδύνατα, σχεδόν πάντοτε προκύπτουν απρόοπτα κατά τη διάρκειά του, ενώ όταν βρέχει (όπως το 2008) η κατάσταση είναι ακόμη πιο απρόβλεπτη.

Για να κερδίσει κάποιος στο Μονακό χρειάζεται ένα μονοθέσιο με καλή αεροδυναμική, τύχη αλλά πάνω απ’ όλα ιδιαίτερη ικανότητα. Από τους 29 οδηγούς που έχουν κερδίσει το συγκεκριμένο αγώνα, οι 11 το έχουν καταφέρει πάνω από μία φορά. Στην πρώτη θέση δεσπόζει ο αείμνηστος Άιρτον Σένα με 6 (οι 5 συνεχόμενες) ενώ ακολουθούν οι Γκράχαμ Χιλ και Μίκαελ Σουμάχερ με 5, ο Αλαίν Προστ με 4 και οι Μος και Στιούαρτ με 3. Το Μονακό κατέχει το ρεκόρ του αγώνα με τα λιγότερα pit stops στην πρόσφατη ιστορία: το 1992 έγιναν μόνο δύο pit stops σε όλο τον αγώνα, ένα του Μάρτιν Μπραντλ (Benetton-Ford) στο 17ο γύρο και το άλλο του Νάιτζελ Μάνσελ (Williams-Renault) στον 71ο γύρο. Επίσης εκεί έγινε και ο αγώνας με το μικρότερο αριθμό τερματισμών, καθώς μόλις τέσσερις πιλότοι κατάφεραν να τερματίσουν το 1966.

Τεχνικές πληροφορίες

• Ο ασφαλτοτάπητας είναι ο λιγότερο τραχύς από όλες τις πίστες της σεζόν και αν σ’ αυτό προσθέσουμε την χαμηλή μέση ταχύτητα (συμπεριλαμβανομένης της πιο αργής φουρκέτας του ημερολογίου ταχύτητας 47χλμ/ώρα) αυτό μεταφράζεται σε πολύ χαμηλό επίπεδο φθοράς των ελαστικών. Τα μαλακά ελαστικά μπορούν να κρατήσουν 50 γύρους ή περισσότερο, κάνοντας απόλυτα ρεαλιστική μία στρατηγική ενός pit stop – αν και ο Μπάτον της McLaren χρησιμοποίησε στρατηγική τριών pit stop για να τερματίσει πέρσι στο βάθρο.

• Οι στενοί και ελικοειδείς δρόμοι του σιρκουί, χωρίς χώρους διαφυγής στις εξόδους των στροφών έχουν σημαντική επίδραση στη στρατηγική του αγώνα. Με υψηλή πιθανότητα ατυχημάτων που φέρνουν το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, οι ομάδες χρειάζονται αρκετή ευελιξία στις στρατηγικές τους ώστε να μπορούν να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

• Τα φρένα χρησιμοποιούνται υπερβολικά στο Μονακό, και αυτό μεταφέρει πρόσθετη θερμότητα στα ελαστικά και καταπόνηση στη δομή τους. Για την είσοδο στην Sainte Devote, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα 'χάνουν' 160 χλμ/ώρα σε 100 μέτρα. Μεγάλη πρόκληση για τα ελαστικά είναι και το σύμπλεγμα της πισίνας. Χτυπάνε στα κερμπ με πάνω από 200 χλμ/ώρα, υπό πλευρική επιτάχυνση 3.65g.

Οι λεπτομέρειες

Μονακό (Μόντε Κάρλο)
Ημερ./ώρα: 27 Μαΐου 2012 15.00 (Ελλάδος)
Γύροι: 78
Μήκος πίστας: 3.340 χλμ.
Μήκος αγώνα: 206.520 χλμ.
Ρεκόρ γύρου: 1:14.439 – Μ. Σουμάχερ (2004)

Οι βαθμολογίες

1. Φέτελ 61
2. Αλόνσο 61
3. Χάμιλτον 53
4. Ράκονεν 49
5. Ουέμπερ 48
6. Μπάτον 45

1. Red Bull Racing 109
2. McLaren F1 98
3. Lotus F1 Team 84
4. Ferrari 63
5. Mercedes Grand Prix 43
6. Williams F1 43

 

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.