ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Κάτω από τις δυσμενείς οικοινομικές συνθήκες αυξάνεται η φημολογία για κατάρρευση ναυτιλιακών εταιριών, επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas, καθώς και αύξηση κατασχέσεων πλοίων, distressed sales, ακυρώσεις ή μεταθέσεις παραγγελιών λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, πώληση πορτοφολίου δανείων από τράπεζες σε discount.

Την τελευταία εβδομάδα ο βασικός ναυλοδείκτης BDI συνέχισε να είναι στο πράσινο, αλλά χωρίς να έχει να επιδείξει κάτι το ιδιαίτερο αφού από εβδομάδα σε εβδομάδα παρουσίασε 54 μονάδες αύξηση, από τις 924 στις 978 μονάδες. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά διεθνείς αναλυτές, ο όγκος των εισαγωγών της Κίνας δεν είναι ικανός ώστε να επιφέρει ισορροπία στην αγορά. Αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα επισημαίνουν οι αναλυτές, είναι ότι οι ποσότητες των εισαγωγών της Κίνας συνεχίζουν να παραμένουν σε ικανοποιητικά επίπεδα παρά την επιβράδυνση της οικονομίας της, χωρίς όμως να παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις, αλλά η υπέρ-προσφορά πλοίων όχι μόνο αντισταθμίζει τις εισαγωγές αλλά δημιουργεί αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ιδιαίτερα στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ.

Παράλληλα, επισημαίνεται ότι για το άμεσα επόμενο διάστημα, ενδεχομένως να δούμε μία αύξηση της ζήτησης για Iron Ore από την Κίνα, λόγω της κυβερνητικής αναπτυξιακής πολιτικής για τον βιομηχανικό κλάδο, που θα οδηγήσει τα ναύλα των Capes σε καλύτερα επίπεδα από τα σημερινά. Ο οργανισμός China Iron Ore Association, ανακοίνωσε ότι o μέσος όρος της ημερησίας παραγωγής Crude Steel για το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου ήταν ελαφρά αυξημένος από την παραγωγή του πρώτου δεκαημέρου του Μαΐου και θα συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό, άρα θα αυξηθεί και η εισαγωγή του Iron Ore. Αντίστοιχα αναμένεται και αύξηση στις εισαγωγές του Coal, λόγω των κλιματικών συνθηκών, καθώς υπολογίζεται ότι η ημερησία κατανάλωση ηλεκτρικού θα φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ το αμέσως επόμενο διάστημα.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε την αλλαγή συμπεριφοράς της Ινδίας, όπου από κυρίως εξαγωγική χώρα Iron Ore, το τελευταίο διάστημα και λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει με τα ορυχεία της και τις παράνομες εξορύξεις, έχει αρχίσει να εισάγει Iron Ore. Σύμφωνα με πηγές από την Vale, όπως αναφέρουν οι αναλυτές, η Ινδία δεν θα γίνει ποτέ κύριος εισαγωγέας Iron Ore, αλλά για τα επόμενα 2 χρόνια θα αναγκαστεί να εισάγει Iron Ore, ώστε να καλύψει τις εγχώριες ανάγκες παραγωγής χάλυβα και σιδήρου.

Όσον αφορά τον τομέα αγοραπωλησιών πλοίων, άλλη μία υποτονική εβδομάδα πέρασε στις αγοραπωλησίες με καμία πράξη στα δεξαμενόπλοια και ελάχιστες στα πλοία ξηρού φορτίου ειδικότερα πλοία κατασκευασμένα στην Ιαπωνία.

Ειδικότερα, στα Panamax, το CAPSTONE 75.595 DWT (2000 – Mitsui) αγοράστηκε στα 14 εκατ. δολάρια περίπου και το ENERGY ANGEL 77.697 DWT (1998 – MItsui) πουλήθηκε στα 13 εκ. δολάρια περίπου.

Στα Supramax, το SANKO TITAN 52.514 DWT (2006 – Tsuneishi Cebu) έκλεισε στα υψηλά 18 εκ. δολάρια. Στα Handysize, το GLOBAL PURITY 28.339 DWT (2009 – Shimanami) πουλήθηκε πάνω από τα 18 εκ. δολάρια.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.