ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

O πιο ακριβός πίνακας της οικουμένης

Ο πιο  ακριβοπληρωμένος ηθοποιός στον κόσμο, η πιο όμορφη γυναίκα  στον κόσμο,  ο ταχύτερος άνθρωπος στον κόσμο, από κοντά  μιλάμε για το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο στον κόσμο, για το  πλέον ελκυστικό  άγαλμα του κόσμου και ανάμεσα σε αυτές τις κορυφές έχουμε και τον πιο ακριβό πίνακα του κόσμου  με τιμή 106 εκατομμύρια δολάρια. Ο πίνακας ανήκει στον Φράνσις Μπέηκον που πέθανε από καρδιακή προσβολή στη Μαδρίτη το 1992 και  φυσικά δεν μπορεί να απολαύσει τόσο πλούτο έστω και σε ξένα χέρια.

Ο Μπέηκον  ήταν δυστυχής στην ιδιωτική του ζωή. Πιο σωστά θα μπορούσαμε να πούμε ότι παρόμοια καταρράκωση δεν απαντάται σε κανένα καλλιτέχνη, αδιάφορο προς το αντικείμενο που τον απασχολούσε. Ευθύνεται  μήπως η σκληρότητα της οικογένειάς του; Οι συνθήκες μέσα στις οποίες πέρασε τα παιδικά του χρόνια; Οι βιογράφοι του  φρονούν ότι η ομοφυλοφιλία έπαιξε πιθανότατα αποφασιστικό ρόλο σε έναν νεανία που κατά ένα τρόπο ούτε γέλασε ποτέ του, ούτε ζωγράφισε ποτέ του ένα πρόσωπο γελαστό ή έστω ικανοποιημένο με τον εαυτό του.

Πράγματι, πως να νιώσει  μια σταγόνα ευτυχίας όταν φρονούσε ότι « Η ζωή είναι χωρίς νόημα»; Η φράση του Κοκτώ ήταν από τα πλέον όμορφα πράγματα  που είχε ακούσει: «Κάθε μέρα παρακολουθώ στον καθρέφτη τον θάνατο να κάνει τη δουλειά του». Και συνεχίζει σε ένα συναφές θέμα :  « Συνειδητοποίησα ότι θα πεθάνω  σε ηλικία δεκαεπτά ετών. Το θυμάμαι πολύ καθαρά. Θυμάμαι ότι κοίταζα ένα σκατό σκύλου στο πεζοδρόμιο και ξαφνικά  κατάλαβα ότι αυτό είναι - να με τι μοιάζει η ζωή. Κατά ένα αρκετά περίεργο τρόπο βασανίστηκα για μήνες μέχρι να πείσω τον εαυτό μου να παραδεχτεί ότι εδώ που βρίσκεται υπάρχει για μια μόνο στιγμή και θα εξαφανιστεί πολύ απλά. Με τον ίδιο τρόπο που διώχνει κανείς τις μύγες από τον τοίχο».

Ο Μπέηκον  δεν φοβάται να αποδεχθεί το βασικό του αίσθημα, ήτοι την απέχθεια για το πρόσωπό του, το οποίο το ζωγράφισε ελλείψει άλλου μοντέλου. Ωστόσο ουδέποτε  δήλωσε ότι απεχθάνεται τη ζωγραφική. Μάλιστα είναι ατελεύτητες οι παρατηρήσεις που εκφράζει αναφορικά με τις τεχνικές διάσημων ζωγράφων τους οποίους υπολήπτεται  τα μάλα. Κατά μία έννοια ο Μπέηκον – ζωγράφος ζει  εκτός ζωής και εντός τέχνης, ο,τι κι αν εκφράζει αυτό το οξύμωρο.

«Αγόρασα κάποτε  ένα βιβλίο με φωτογραφίες φίλτρων -  απλών φίλτρων διάφορων υγρών, που όμως ήταν φτιαγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μου υποβάλλουν ιδέες για την απόδοση του ανθρωπίνου σώματος  (στο κάτω κάτω, εκτός από τα άλλα χαρακτηριστικά του, το ανθρώπινο σώμα είναι ένα είδος φίλτρου)».

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.