ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Οι 66 εκατομμυριούχοι Έλληνες εφοπλιστές...

Έξι νέοι «εκατομμυριούχοι» προστέθηκαν κατά το τρέχον έτος στην λίστα με τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, που διαθέτουν πλοία που η χωρητικότητα τους υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο τόνους σε dwt, ανεβάζοντας τους «εκατομμυριούχους» σε 66!

Ο Γιάννης Αγγελικούσης κατόρθωσε και αναρριχήθηκε και πάλι στην πρώτη θέση, ρίχνοντας στην δεύτερη τον Γιώργο Οικονόμου. Στην τρίτη θέση ανέβηκε ο Γιώργος Προκοπίου, που ήταν πέρσι στην πέμπτη θέση, ενώ η Πίτερ Γεωργιόπουλος έπεσε και αυτός μία θέση, από την τρίτη πήγε στην τέταρτη. Η Αγγελική Φράγκου βρίσκεται στην πέμπτη θέση, ενώ ο Βίκτωρας Ρέστης διατηρείται σταθερά στην έκτη θέση. Ακολουθούν ο Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος στην έβδομη θέση και στην όγδοη ανέβηκε ο Ανδρέας Μαρτίνος από την 10η.

Εξάλλου, έντονη και επιβλητική είναι η παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών στον πίνακα με τους ισχυρότερους εφοπλιστές του κόσμου για το έτος 2012 που έδωσε στη δημοσιότητα η TradeWinds, δεδομένου ότι υπάρχουν εννέα Έλληνες εφοπλιστές στους 50 πλουσιότερους εφοπλιστές, ενώ τρεις από τους εννέα, οι κ. κ. Γιάννης Αγγελικούσης, Γιώργος Οικονόμου και Πίτερ Γ. Λιβανός είναι ανάμεσα στους πρώτους δέκα! Οι υπόλοιποι πέντε Έλληνες είναι τα αδέλφια κ. κ. Θανάσης, Κωνσταντίνος και Ανδρέας Μαρτίνος, ο κ. Γιώργος Προκοπίου, η κυρία Αγγελική Φράγκου, ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος και οκ. Ευάγγγελος Μαρινάκης. Ο μεγαλύτερος εφοπλιστής είναι ο Νορβηγός κ. Τζων Φρέντρικσεν που διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Frontline. Δεύτερος στην λίστα με τους ισχυρότερους εφοπλιστές είναι ο κ. Γιάννης Α. Αγγελικούσης, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από τα Καρδάμυλα της Χίου και θεωρείται από τους πιο θερμούς υποστηρικτές της ελληνικής σημαίας. Διατηρεί χαμηλό προφίλ, ενώ είναι ένας προνομιούχος συνομιλητής των Κινέζων. Γιος του Αντώνη Αγγελικούση είναι δεύτερης γενιάς εφοπλιστής και είναι ιδιαίτερα αποδεκτός από τους ανθρώπους της ναυτιλίας. Είναι γεγονός ότι όταν πήρε την σκυτάλη της ναυτιλιακής εταιρείας ανέλαβε την ευθύνη ενός μεγάλου στόλου, ωστόσο εκείνος «έδωσε μεγαλύτερη λάμψη στα ασημικά της οικογένειας». Εισήλθε έγκαιρα στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η ναυτιλιακή επιρροή της οικογένειας είναι μεγαλύτερη, δεδομένου ότι συγγενικά του πρόσωπα διευθύνουν την εταιρεία AlphaTankers & Freighters, ενώ προετοιμάζεται να μπει δυναμικά στις εταιρείες και η τρίτη γενιά, με πρώτη την κόρη του Γ. Αγγελικούση, Μαρία.

Τρίτη δύναμη στον κόσμο ακολουθεί η Δανή κυρία Ane Maersk που διαδέχθηκε τον πατέρα της στην AP Moller-Maersk. Η εταιρεία διαθέτει εξειδικευμένο στόλο με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό δίνει στην 65χρονη Ane μεγάλη επιρροή στη στρατηγική της. Συμμετείχε στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας από το 1986, ενώ και έχει δύο γιους που εργάζονται μαζί της, ο Robert Uggla ως διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής εταιρίας διάσωσης SVITZER και Johan Pedersson Uggla ως διευθύνων σύμβουλος της APM Terminals Cargo Services.

Η οικογενειακή επιχείρηση είναι ανώνυμη εταιρεία και είχε ετήσιες πωλήσεις το 2011 ύψους 60 δις δολαρίων, που ισοδυναμεί με σχεδόν το 20% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Δανίας.

Στην τέταρτη θέση ακολουθούν οι Eyal και Idan Ofer που έχουν την έδρα των επιχειρήσεων τους στο Μονακό και στην πέμπτη θέση ανέβηκε η China Ocean Shipping Co , που είναι γνωστή ως Cosco. Ο ναυτιλιακός κολοσσός έχει επεκταθεί σε όλο τον κόσμο επενδύοντας σε λιμενικές εγκαταστάσεις και στην Ελλάδα.

Αμέσως μετά έπονται δύο Έλληνες. Ο κ. Γιώργος Οικονόμου της DryShips στην έκτη θέση και ο κ. Πίτερ Γ. Λιβανός στη έβδομη. Τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη του κ. Γ. Οικονόμου είναι εντυπωσιακή, ενώ η είσοδος του σε υπεράκτιες πλωτές εξέδρες γεώτρησης μέσω της Ocean Rig, απέδειξε για ακόμα μία φορά την διορατικότητα του και να κάνει σωστές στρατηγικές κινήσεις, ανεξάρτητα αν αμφισβητήθηκε κατά καιρούς από άλλους εφοπλιστές.

Ο κ. Πίτερ Γ. Λιβανός εφέτος εισήγαγε την εταιρία Gaslog στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και είναι άξιος συνεχιστής του πατέρα του κ. Γιώργου Π. Λιβανού που είχε δημιουργήσει την Ceres Hellenic Shipping τη δεκαετία του 1940, αλλά και του παππού, από την μητέρα του, του Ιωάννη Μ. Καρρά. Το τιμόνι της ναυτιλιακής αυτοκρατορίας ο Πίτερ την πήρε το 1997 όταν πέθανε ο πατέρα τους και αμέσως μετά προχώρησε σε εκτεταμένη αναδιάρθρωση του ομίλου, συγχωνεύοντας την εταιρεία που διαχειριζόταν τα χημικά δεξαμενόπλοια του στόλου της εταιρείας με τη Νορβηγική εταιρία Odfjell το 2000.

Στην όγδοη θέση έρχεται ο Καναδός Peter Evensen της εταιρείας Teekay Corporation , ο οποίος είναι ο αρχιτέκτονας του συγκροτήματος εταιρειών Teekay LNG Partners, Teekay Offshore Partners και Teekay Tankers. Προχώρησε υλοποιώντας ένα όραμα που το αμφισβητούσαν πολλοί.

Στην ένατη θέση ακολουθεί ο κινέζος Li Shaode της China Shipping Group. Μέλος του ΚΚ Κίνας εισηγήθηκε να παρέχονται στους ναυτικούς απαλλαγές από το φόρο εισοδήματος πέντε φορές μεγαλύτερο από ότι το συνηθισμένο του μέσου κινέζου φορολογουμένου, οι οποίες να «αντικατοπτρίζουν τη φροντίδα του κόμματος και της κυβέρνησης για τους ναυτικούς, που θα νιώσουν σίγουρα τη δόξα του επαγγέλματός τους, με αυξημένο το πραγματικό εισόδημα ».

Την λίστα με τους δέκα πρώτους ισχυρούς της παγκόσμιας ναυτιλίας κλείνει ο ιταλο – ελβετός κ. Τζιανλουίτζι Απόντε, που διευθύνει τον ναυτιλιακό κολοσσό MSC, η οποία διακινεί μέσω της MSC Hellas, που διευθύνει η κυρία Χριστίνα Αρβανιτοπούλου πάνω από το 70% της συνολικής διακίνησης in transit κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά. Ο κ. Τζ. Απόντε είναι ένας αυτοδημιούργητος εφοπλιστής που διαθέτει πλοία κοντέινερ και κρουαζιερόπλοια. Με το κύρος του μεταμόρφωσε την MSC από εταιρεία με ένα μόνο πλοίο στη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Τώρα, στα '70 του, ο Aponte έφερε την επόμενη γενιά μέσα στους κόλπους της εταιρείας, την κόρη του Alexa, τον γιο του Ντιέγκο και τον γαμπρό του Pierfrancesco Vago. Αυτή η γενιά έδειξε τις ικανότητες της, αφού διαμεσολάβησαν σε μια πρωτοποριακή συνεργασία μεταξύ του MSC και CMA CGM της Γαλλίας..

Από τους Έλληνες, η οικογένεια Μαρτίνου καταλαμβάνει την 13η θέση στην κατάταξη του ισχυρότερων εφοπλιστών του κόσμου, αφού διαθέτουν και τα τρία αδέλφια ένα στόλο που υπερβαίνουν τα 100 πλοία. Στις τελευταίες εκλογές η οικογένεια είδε να εκλέγεται η κόρη του Θανάση, κυρία Γεωργία Μαρτίνου βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία.

Στην δέκατη πέμπτη θέση βρίσκεται ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, ο οποίος διευθύνει την εταιρεία μαζί με τον γιο του κ. Νίκο Τσάκο. Ο Χιώτης εφοπλιστής, που προέρχεται από το ναυτικό επάγγελμα, αυτοδημιούργητος κατόρθωσε να κάνει μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο τα τελευταία σαράντα χρόνια. Ο Όμιλος Τσάκου δραστηριοποιείται σε δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχει επενδύσει στον τραπεζικό τομέα, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στην αγροτική βιομηχανία, καθώς έχει και τον έλεγχο ενός ναυπηγείου στο Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης.

Στην 20η θέση έρχεται ο κ. Γιώργος Προκοπίου που θεωρείται ένας από τους πλουσιότερους Έλληνες με τεράστιες επενδύσεις στο real estate σε όλο τον κόσμο.

Διευθύνει τις εταιρείες Dynacom και η Dynagas. Μάλιστα πριν από λίγα χρόνια αγόρασε έναντι 14 εκατ. ευρώ μια αριστοκρατική βίλα στο Πορτοφίνο, στην Ιταλική Ριβιέρα.

Δύο θέσεις μετά, δηλαδή στην 22α θέση έρχεται η μεγαλύτερη Ελληνίδα στο χώρο του εφοπλισμού, η κυρία Αγγελική Φράγκου. Δημιούργησε την αυτοκρατορία της Navios, η οποία διαθέτει τρεις εισηγμένες εταιρείες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Στη συνέχεια, 27ος ακολουθεί ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος της Costamare. Διαδέχθηκε τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, πρωτεργάτη και δημιουργό της ναυτιλιακής επιχείρησης. Πρόκειται για ένα χαρισματικό νέο εφοπλιστή που εισήγαγε την εταιρεία στο χρηματιστήριο, ακολουθώντας άλλο δρόμο από αυτόν που χάραξε ο πατέρας του, όσον αφορά στη διαχείριση των πλοίων.

Τέλος, στην 31η θέση έρχεται ο κ. Ευάγγελος Μ. Μαρινάκης, οποίος εκτός από σπουδαίος εφοπλιστής είναι και πρόεδρος του Ολυμπιακού. Διευθύνει την αCapital Partners Products. Ο πατέρας του Μιλτιάδης ήταν εφοπλιστής χωρίς όμως να διαθέτει ποτέ μεγάλο στόλο, ωστόσο ο Ευάγγελος μέσα στην τελευταία κυρίως δεκαετία να γιγαντωθεί και να επεκταθεί με επενδύσεις στους τομείς των μέσων ενημέρωσης, της ενέργειας και των ακινήτων.

4 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Johny17 17:00 02/09/2016

    ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ, ΕΙΣΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ,ΠΑΡΝΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΣΚΛΑΒΩΝ, ΛΑΔΩΜΑ, ΤΡΙΓΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ, ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ, ΞΕΠΛΥΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΣ, OFFSORE KAI ΑΛΛΕΣ ΚΟΜΠΙΝΕΣ…ΣΑΣ ΛΕΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΟΡΟΙ? ΔΕ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΞΕΝΟΥΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟ……ΚΛΠ
    …………….ΤΟ ΠΟΛΥ-ΓΡΗΓΟΡΟ-ΕΥΚΟΛΟ ΧΡΗΜΑ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΙΔΡΩΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΟΜΠΙΝΕΣ
    ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕ ΠΛΗΡΩΣΑΝ ΑΥΤΟΙ Η ΤΑ ΒΓΑΛΑΝ ΕΞΩ ΚΑΛΕΙΣΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΕΣΥ ΜΕΣΑΙΕ ΠΟΛΙΤΗ ΚΟΡΟΙΔΟ!!!!!

  2. Να ζήσουν σαν τα ψηλά βουνά και να τα χαίρονται οι άνθρωποι.Τα ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΑΝ,ΤΑ»ἉΥΓΑΤΙΣΑΝ»ήΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ με εξυπνάδα,μυαλό,σύνεση,οξύνεια,οξυδέρκεια,διακυβεύμα,ρίσκο και διορατικότητα ,ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ,ΔΕΝ ΤΑ ΥΠΕΞΑΙΡΕΣΑΝ Ή ΤΑ ΕΚΛΕΨΑΝ.Να έχουν υγεία(τους εύχομαι)και πάντα τα καλύτερα και με ευτυχία και πρόοδο να δοξάζουν και να τιμούν ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΑΝΑ ΤΗΝ ΥΦΗΛΙΟ.

  3. SAKIS 14:50 30/12/2014

    το ένα δεκατο των κερδών τους θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα της Ελλάδας, αρκεί να επενδείουν στη Χώρα τους και όχι έξω, αντί για βίλες στην Ηταλία(πωλόυνται και εδω του Τσοχατζόπουλου, του γαβαλά, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια το ελληνικό κλπ.. γιατί να τα πάρουν ολά οι κινέζοι και οι δανιστές μας?

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.