ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Θα πωληθεί ή όχι ο ΟΛΠ;

Πάνω από τρία χρόνια ακούμε ότι θα πωληθεί το πλειοψηφικό πακέτο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ενώ διάφορα σενάρια γράφονται για το μέλλον του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Τις τελευταίες ημέρες διέρρευσε σχέδιο για την πώληση του ΟΛΠ, για το οποίο δηλώθηκε ότι είναι σχέδιο που καταρτίστηκε πριν από τις σημερινές εξελίξεις. Όταν ρωτήθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ποια είναι τα νέα δεδομένα, απάντησε ότι δεν έχει αποφασιστεί αν θα πωληθεί το 51%. το 67% ή το 72% των μετοχών που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.

Όμως, είναι πολλοί εκείνοι που υποστηρίζουν ότι δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΛΠ, αλλά να γίνουν παραχωρήσεις τμημάτων ώστε να μην υπάρξει μονοπώλιο των λιμενικών υπηρεσιών από ένα πάροχο, εννοώντας σαφώς μόνο από τους Κινέζους. Μόνο, που το σενάριο αυτό, φαίνεται ότι φοβούνται οι Κινέζοι, που ενώ έχουν δεσμευθεί να επενδύσουν 350 εκατ. Ευρώ σε πρώτη φάση και άλλα 240 εκατ. Ευρώ σε δεύτερη, βλέπουν ότι κάποιος επενδυτής μπορεί να πάρει τον ΟΛΠ μόνο με 250 εκατ. Ευρώ!

Ο προβληματισμός της ναυτιλιακής κοινότητας πάντως είναι πολύπλευρος και περιμένει τις γνωμοδοτήσεις των Βρυξελλών σχετικά με την τελική έγκριση των σεναρίων που επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Βέβαια, δεν είναι λίγοι εκείνοι που περιμένουν τα σχέδια της κυβέρνησης να ματαιωθούν απο τις προσεχείς βουλευτικές εκλογές με πλήρη ανατροπή του πολιτικού σκηνικού. Οι εσωτερικές αντιθέσεις της κυβέρνσης και η αρνητική θέση για ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ της αντιπολίτευσης έχουν προσδώσει ένα μυστήριο στο μέλλον του ΟΛΠ που μάλλον δεν θα κριθεί το επόμενο εξάμηνο.

Κερδοφόρα τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας: ΟΛΠ, ΟΛΘ και ΟΛΗ

 

Σημαντική κερδοφορία, αλλά και οργασμό έργων ανάπτυξης παρουσιάζουν τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Οι Οργανισμοί Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου, που αποτελούν και τα «πιλοτικά λιμάνια», επικεντρώνουν το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών. Παρά το γεγονός ότι για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ διατυπώνονται διάφορα σενάρια, οι διοικήσεις τους σχεδιάζουν το μέλλον και για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του ανταγωνισμού.

Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, ειδικότερα,  στο 9μηνο του τρέχοντος έτους, εμφάνισε βελτιωμένη κέρδη. Τα καθαρά κέρδη είχαν αύξηση 19,1% έναντι της περιόδου Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου του 2012 και διαμορφώθηκαν στα 8.101.772,40 ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 9.503.085,07 ευρώ. Ωστόσο μικρή αύξηση παρουσίασε και ο κύκλος εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 81.875.864 ευρώ από 81.692.411 ευρώ το 2012.

Τα λειτουργικά έξοδα της περιόδου παρουσίασαν μείωση 3,57% έναντι του 2012, ενώ η πραγματική μείωση του κόστους μισθοδοσίας διαμορφώθηκε στο 9,95%. Οι αναλώσεις υλικών και ανταλλακτικών μειώθηκαν κατά 7,03% και οι αποσβέσεις κατά 4,94%. Τα χρηματικά διαθέσιμα του ΟΛΠ ανήλθαν στις 30.09.2013 σε 22.891.650 ευρώ έναντι 14.662.472 ευρώ το 2012, σημειώνοντας αύξηση 56,1%.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα είπε:  «παρά τη συνεχιζόμενη κρίση στον χώρο των θαλασσίων μεταφορών, ο ΟΛΠ Α.Ε., όπως είχε προβλεφθεί διανύει μία ακόμη κερδοφόρα χρήση, την τέταρτη συνεχή κερδοφόρο χρήση μετά το 2009». Επισημαίνεται, τέλος, ότι με έργα σε εξέλιξη 890 εκατ. ευρώ (έργα ΣΕΠ, κρουαζιέρας, car - terminal, προγράμματα ΕΣΠΑ, Πολιτιστική Ακτή κ.α.), η διοίκηση του Οργανισμού προβλέπει αυξημένο κύκλο εργασιών και κέρδη για το 2013 και το 2014.

Επίσης, με κέρδη γύρω στα 18 εκατ. ευρώ είχε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου. Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 37.559.626 ευρώ, σημειώνοντας μείωση (-6,04%), έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2012, που ήταν  39.972.542 ευρώ. Οι πωλήσεις στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) αυξήθηκαν κατά 3,91%, ενώ οι πωλήσεις στο συμβατικό  λιμένα μειώθηκαν κατά 17,90%, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2012. Εξάλλου, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 17.975.102 ευρώ, σημειώνοντας μικρή μείωση (-2,84%), έναντι του 9μηνου του 2012, που είχαν διαμορφωθεί σε 18.500.100 ευρώ.
Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στα 13.760.977 ευρώ, σημειώνοντας μείωση (-6,25%), έναντι των 14.679.009 ευρώ του 2012. Σημειώνεται ότι φέτος υπήρξε αύξηση του φορολογικού συντελεστή σε 26%, από 20% το 2012.
Τα συνολικά έξοδα της ΟΛΘ ΑΕ μειώθηκαν κατά (-6,82%) και διαμορφώθηκαν σε 24.533.163 ευρώ, έναντι των 26.328.383 ευρώ του 2012. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το τρέχον τρίμηνο (1/7-30/9/2013) τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 7,61%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν μόλις κατά -0,42%, έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2012. Ο δείκτης EBITDA είναι 45,35% βελτιωμένος από τον αντίστοιχο του 2012 (43,11%). Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στυλιανός Αγγελούδης σχολιάζοντας τα αποτελέσματα περιορίστηκε να πει ότι  «η δυναμική πορεία της ΟΛΘ ΑΕ συνεχίζεται.

Όσον αφορά στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, τα πράγματα είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικά. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ Γιάννης Μπράς, «το θετικό πρόσημο εμφανίζεται και για τις αναμενόμενες αφίξεις επισκεπτών κρουαζιέρας για το 2014, παρά το γεγονός ότι η δρομολόγηση πλοίων κρουαζιέρας  στην Ανατολική Μεσόγειο εμφανίζει τάσεις κάμψης για το επόμενο έτος, λόγω της συνεχιζόμενης έντασης σε Αίγυπτο και Συρία». Ειδικότερα, το τέλος της τουριστικής περιόδου 2013 βρίσκει τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου να επιτυγχάνει αύξηση αφίξεων επισκεπτών στο νομό μας της τάξης του 26% σε σχέση με το 2012. Ενώ αντίστοιχα η αναμενόμενη αύξηση επισκεπτών για το 2014 φτάνει το 20% σε σχέση με το 2013, παρά το ανταγωνισμό από άλλες χώρες της περιοχής, όπως η Τουρκία. Συγκεκριμένα το 2013 από το λιμάνι του Ηρακλείου συνολικά διακινήθηκαν/θα διακινηθούν 272.149 επιβάτες έναντι 215.700 το 2012. Ενώ το 2014 αναμένονται 339.512 επιβάτες, με βάση την χωρητικότητα των πλοίων που έχουν εντάξει το Ηράκλειο ως λιμάνι transit ή homeport. Σημειώνεται ότι για το 2013 το 20,20% των επισκεπτών, δηλαδή 55.435 επισκέπτες (από τους 272.149) ήταν επισκέπτες homeport, γεγονός που έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική οικονομία.

Η  στρατηγική που ακολουθεί ο ΟΛΗ απευθύνεται τόσο προς τους επικεφαλής και ‘decision makers’ των εταιρειών, όσο και προς τους επισκέπτες κρουαζιέρας, ιδιαίτερα μετά την άφιξη τους στο λιμάνι του Ηρακλείου. Οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου της κρουαζιέρας έχουν εκτιμήσει ιδιαίτερα την σταθερότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών & την αξιοπιστία μεταξύ λόγων και έργων. Αντίστοιχα οι επισκέπτες μας έχουν αξιολογήσει ιδιαίτερα θετικά την ποιότητα και την ποικιλία των παρεχόμενων υπηρεσιών & πληροφοριών από τον ΟΛΗ, αλλά και το αίσθημα ασφάλειας που αποπνέει η κίνηση τους στους χώρους της παραλιακής ζώνης του λιμένος και του κέντρου της πόλης. Χαρακτηριστικό της μεγάλης απήχησης και της εμβέλειας που έχει αποκτήσει το λιμάνι του Ηρακλείου, μέσα από την εξωστρεφή στρατηγική του, την παρουσία του στις μεγάλες παγκόσμιες εκθέσεις του κλάδου και την συμμετοχή του στον σχεδιασμό της εθνικής πολιτικής στο τομέα της κρουαζιέρας, είναι, ότι πλοία ιδιοκτησίας 19 εταιρειών συνολικά, έχουν αναγγείλει την δρομολόγηση κρουαζιερόπλοιων τους για το 2014, από/προς το λιμάνι του Ηρακλείου.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.