ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Η ναυτιλία, ο Τσίπρας και οι αντιφάσεις της κυβέρνησης...

Η κυβέρνηση μετά από την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας, που αποτελούσε καθολικό αίτημα των ανθρώπων της θάλασσας παίρνει μέτρα όπως είναι η πρόσθετη φορολόγηση των ναυτιλιακών εταιρειών, η κατάργηση του Οίκου Ναύτου, ο περιορισμός των επιδοτήσεων για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές που αποδομούν τις σχέσεις της με τους φορείς της ναυτιλίας.

Το σημαντικότερο είναι όμως το γεγονός ότι οι πολιτικές αυτές λαμβάνονται από κέντρα που δεν έχουν καμία σχέση και αρμοδιότητα με τον διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, που είναι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Έτσι, διαμορφώνεται άσχημο κλίμα μεταξύ της ναυτιλίας και της κυβέρνησης και τα πρώτα αποτελέσματα είναι πλέον ορατά. Η αποφυγή και η φυγή από την ελληνική σημαία πλοίων και η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών είναι πλέον είναι οι άμεσες επιπτώσεις και παρενέργειες.

Ουσιαστικά αμφισβητείται το θεσμικό πλαίσιο για την ναυτιλία πάνω στο οποίο αναπτύχθηκε τις τελευταίες δεκαετίες η μεγάλη ελληνική ναυτιλία.

Αλλά, εκτός από τις κυβερνητικές επιλογές έρχονται και οι εξαγγελίες του Αλέξη Τσίπρα για τη ναυτιλία που προκαλούν ερωτήματα για την επόμενη ημέρα. Προσφάτως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε σε επίσημο γεύμα με εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου ότι «το βασικό πολιτικό ερώτημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση είναι ποιος και πως θα βάλει τη μηχανή μπροστά» και αναρωτήθηκε: «Μήπως οι χρεοκοπημένες τράπεζες; Με ποια κριτήρια; Τραπεζικά κριτήρια θα προσδιορίσουν την προοπτική των ιχθυοκαλλιεργειών και της ακτοπλοΐας, μόνο και μόνο εξαιτίας του υπερδανεισμού τους;». Μάλιστα προχωρώντας τις σκέψεις ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι «δεν νοούνται ακτοπλοϊκές μεταφορές για μια νησιωτική χώρα – και μάλιστα με υψηλή τουριστική κίνηση σε νησιωτικούς προορισμούς – χωρίς δημόσιο-κοινωνικό φορέα ακτοπλοΐας” και “δεν νοείται ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα χωρίς ενιαίο δημόσιο ναυπηγοεπισκευαστικό φορέα». Βέβαια τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ για τη ναυτιλία ανακοίνωσε «θεσμικά και παραγωγικά μέτρα όπως η λειτουργία ανεξάρτητου κλάδου ναυτικής δικαιοσύνης, καθώς και διασφάλιση της αποκεντρωμένης λειτουργίας των σχολών εμπορικού ναυτικού».

Συμπερασματικά λοιπόν καταλήγουμε ότι οι φορείς της ναυτιλίας ακούνε καθημερινά να αμφισβητούνται και να εξαγγέλλονται διάφορα μέτρα που τους αφορούν, χωρίς να έχουν συμμετάσχει σε δημόσια διαβούλευση και το κυριότερο διαφωνούν με τις επιλογές αυτές.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.