ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Αντίο… ανάπτυξη

Κάθε άλλο παρά «κοινό μυστικό» είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, εάν κάποιος τομέας της ελληνικής Οικονομίας διέσωσε τα προσχήματα και δεν πήγαμε … «άπατοι» είναι ο τουρισμός. Κάτι που το αποδεικνύουν και τα νούμερα ιδιαίτερα για την περυσινή πολύ δύσκολη χρονιά. Ας δούμε τι λένε: Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδας (ΤτΕ), οι ταξιδιωτικές εισπράξεις για το 2015 ανήλθαν σε 14,2 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 6% σε σύγκριση με το 2014, δίνοντας «βαθιά ανάσα» στα έσοδα του κράτους. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται κυρίως αύξηση των αφίξεων κατά 7,1%, καθώς η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε κατά 1,2%.

Ανά χώρα προέλευσης, οι Γερμανοί τουρίστες δαπάνησαν τα περισσότερα καθ' όλη τη διάρκεια του 2015, με τις εισπράξεις να φθάνουν στα 2,26 δισ. ευρώ, ποσό μεγαλύτερο κατά 13,6% σε σχέση με το 2014, για να ακολουθήσουν οι Βρετανοί, με 2,02 δισ. ευρώ (+30,5% σε σχέση με το 2014) ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 6,6% και διαμορφώθηκαν στο 1,2 δισ. ευρώ.

Από τις λοιπές χώρες εκτός της ΕΕ-28, μείωση κατά 63,2% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τους Ρώσους, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 426 εκατ. ευρώ, ενώ αυτές από τους Αμερικανούς (ΗΠΑ) αυξήθηκαν κατά 44,4% και διαμορφώθηκαν στα 946 εκατ. ευρώ.

Συνολικά, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ των «28» αυξήθηκαν κατά 14,7% και διαμορφώθηκαν στα 9,45 δισ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των λοιπών χωρών εκτός της ΕΕ-28 μειώθηκαν κατά 9,7% και διαμορφώθηκαν στα 4,3 δισ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο του 2015, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 12,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014.

Αυτά λοιπόν λένε τα στοιχεία, για ένα καλοκαίρι –αυτό του 2015- που αν μη τι άλλο ήταν «καυτό» από πολιτικής άποψης.  Το «κακό» με τον τουρισμό είναι ότι πρόκειται για ευμετάβλητο προϊόν που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από εξωτερικούς παράγοντες και συγκυρίες: Το ότι η προσέλευση επισκεπτών στην χώρα μας έσπασε κάθε ρεκόρ πέρυσι -πέρα από τα φυσικά κάλλη της χώρας μας και την θάλασσα που ελάχιστες περιοχές στον κόσμο έχουν- είχε να κάνει και με την γενικότερη κατάσταση στην λεκάνη της Μεσογείου. Προορισμοί παραδοσιακά  ανταγωνιστικοί έναντι της Ελλάδας, όπως για παράδειγμα, τα παράλια της Β. Αφρικής και η Τουρκία, έχουν ουσιαστικά αποκλειστεί για διαφορετικούς λόγους ο καθένας από την «ατζέντα» των μεγάλων Τουριστικών Οργανισμών.

Ενόψει λοιπόν της φετινής τουριστικής περιόδου ας φανταστούμε κάποιον σε μία χώρα της αλλοδαπής να σχεδιάζει τις καλοκαιρινές του εξορμήσεις… Τι εικόνα αποκομίζει αυτή την στιγμή από Ελλάδα: Ποια είναι η εικόνα που εισβάλλει μέσα στο σπίτι του μέσω της μικρής του οθόνης;; Οδομαχίες αγροτών και ΜΑΤ στο κέντρο της Αθήνας, «μπλόκα» των τρακτέρ σχεδόν σε όλες τις οδικές αρτηρίες της χώρας, στριμωγμένοι πρόσφυγες στα συρματοπλέγματα στα σύνορα και ουρές χιλιομέτρων από νταλίκες.. Καράβια να αδειάζουν στον Πειραιά μιλούνια από Αφγανούς, Σύριους και άλλες φυλές, ανθρώπινες ψυχές να χάνονται κατά δεκάδες στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Θα το πάρει απόφαση να έρθει στην χώρα μας; Και φέτος όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα μπαίνει το μεγάλο «στοίχημα»: Ο ελληνικός τουρισμός θα τα καταφέρει -υπό αυτές τις συνθήκες- να περιορίσει έστω την βαθιά ύφεση στην ελληνική οικονομίας Αν όχι… Αντίο ανάπτυξη …

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.