ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο δικηγόρος-διαμεσολαβητής Δ. Μπούκας αναλύει στο Matrix24.gr

Εξωδικαστικός: Οι 9 απαραίτητες αλλαγές για να λειτουργήσει

ola-ta-sos-tou-exodikastikou

Το πρόγραμμα εξωδικαστικού συμβιβασμού ξεκίνησε ως μία φιλόδοξη ρύθμιση-ανάσα από τα υπέρογκα χρέη, ωστόσο τα ως τώρα αποτελέσματά του είναι εξαιρετικά φτωχά. Γραφειοκρατία, στρεβλώσεις και εκτός «πιάτσας» απαιτήσεις είναι μερικές μόνο από τις αιτίες των πενιχρών αποτελεσμάτων του. Ως εκ τούτου, ο διαπιστευμένος δικηγόρος-διαμεσολαβητής Δημήτρης Μπούκας αναλύει στο matrix24.gr τι πρέπει να αλλάξει στην σχετική ρύθμιση, προκειμένου να καταστεί λειτουργική και να πετύχει τον σκοπό της.
Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί πως, έχοντας χειριστεί πολλούς φακέλους που αφορούν σε εξωδικαστικό μηχανισμό, ο κ. Μπούκας γνωρίζει από πρώτο χέρι τι «κολλάει», αλλά και ποια σημεία του συστήματος πρέπει να αλλάξουν…
«Μπορεί να έχουν περάσει 9 μήνες από την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, ωστόσο οι μέχρι τώρα επιδόσεις δημιουργούν έντονο προβληματισμό τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στην κυβέρνηση», τονίζει ο γνωστός δικηγόρος, για να προσθέσει: « Με δεδομένο πώς μέχρι στιγμής μόνο 39 επιχειρήσεις έχουν καταφέρει να ρυθμίσουν τα χρέη τους και χιλιάδες άλλες περιμένουν να βρουν λύση συνεχίζοντας παράλληλα τη λειτουργία τους, είναι απαραίτητο να γίνουν συγκεκριμένες τροποποιήσεις- αλλαγές».

Οι απαιτούμενες αλλαγές, λοιπόν, σύμφωνα με τα όσα καταθέτει στο matrix24.gr ο Δημήτρης Μπούκας, είναι οι εξής:
1. «Κατ’ αρχάς θα πρέπει να αναζητηθούν τρόποι με την ΑΑΔΕ ούτως ώστε όποια επιχείρηση έχει υποβάλλει αίτηση στην πλατφόρμα και εφόσον οι τραπεζικοί της λογαριασμοί είναι δεσμευμένοι, αφού περάσει το στάδιο του ελέγχου πληρότητας- επομένως ξεκινά και η προστασία από τα (τυχόν επιπλέον) καταδιωκτικά μέτρα-, να βλέπει τους λογαριασμούς να ξεμπλοκάρονται προκειμένου να μπορεί να συνεχίζει τη λειτουργία της. Σήμερα, για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να προβλέπεται ρητά στην οριστική συμφωνία που θα υπάρξει- αλλιώς σε αντίθετη περίπτωση παραμένουν δεσμευμένοι μέχρι να αποπληρωθεί ένα ποσοστό της οφειλής-, κάτι που εντείνει την έλλειψη ρευστότητας της εταιρείας.
2. Θα πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των δικαιολογητικών που απαιτούνται να επισυναφθούν από τη στιγμή που πολλά από αυτά ήδη βρίσκονται στο taxis της κάθε επιχείρησης. Διαβάζουμε πώς αναμένεται σχετική κοινή υπουργική απόφαση το επόμενο χρονικό διάστημα
3. Σε εκείνες τις περιπτώσεις οφειλετών που έχουν χρέη μόνο στην εφορία ή/και τα ασφαλιστικά ταμεία, το Δημόσιο θα πρέπει να προβαίνει άμεσα στον έλεγχο της πρότασης αποπληρωμής/business plan που καταθέτει ο οφειλέτης και όχι να παρατηρείται το φαινόμενο της πολύμηνης αναμονής μέσω αιτημάτων συνεχών παρατάσεων για «αξιολόγηση της πρότασης του οφειλέτη». Ίσως λοιπόν να πρέπει να υπάρξει εκείνη η νομοθετική πρόβλεψη που θα δίνει το δικαίωμα στην Εφορία και τα Ταμεία να προβαίνουν στην επιλογή εμπειρογνώμονα που θα αξιολογεί ή θα καταρτίζει την μελέτη βιωσιμότητας.
4. Και οι τράπεζες με τη σειρά τους θα πρέπει να επισπεύσουν τις σχετικές διαδικασίες σε περίπτωση που κάποιος οφειλέτης έχει χρέη σε διάφορα τραπεζικά ιδρύματα.
5. Από τη στιγμή που μέχρι στιγμής ο Εξωδικαστικός δεν έχει αποδώσει τα αναμενόμενα και με δεδομένο πώς η ισχύς του λήγει στις 31/12/2018 θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο παράτασής του, κάτι το οποίο φαίνεται πώς (συ)ζητούν ήδη Κυβέρνηση και Τράπεζες με τους Θεσμούς.
6. Εφόσον συμβεί το παραπάνω, θα αναζητηθούν πιθανώς τρόποι προκειμένου να προστεθούν και οι οφειλές του 2017 προς ρύθμιση, όπως θα ισχύσει και για τη ρύθμιση των δανείων των αγροτών στην πρώην Αγροτική ή και άλλες τράπεζες που βρίσκονται υπό εκκαθάριση. Βέβαια, σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρξει ένα ζήτημα (αν)ισότητας σε σχέση με όσους ρύθμισαν χωρίς να έχουν εντάξει τις οφειλές τους ενώ θα υπαρξεί και τεχνικό πρόβλημα για όσες αιτήσεις έχουν κατατεθεί και εκκρεμούν (ποιος/πώς θα προστεθούν οι οφειλές, αλλαγή του business plan κλπ).
7. Στο ίδιο πλαίσιο συζητήσεων, καλό θα ήταν να αναζητηθούν και τρόποι ρύθμισης για όσες επιχειρήσεις έχουν οφειλές κάτω από 20.000 ευρώ και σήμερα δεν μπορούν να τύχουν των σχετικών ευνοϊκών διατάξεων.
8. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ούτως ώστε τα φυσικά πρόσωπα που είναι μέλη εταιρειών (π.χ. ομόρρυθμοι εταίροι) να μπορούν να ρυθμίζουν παράλληλα με την αίτηση της εταιρείας τους, χωρίς να χρειάζεται να υποβάλλουν ξεχωριστή αίτηση. Τεχνικά δηλαδή, η αίτησή τους να επισυνάπτεται και να εξετάζεται μαζί με της εταιρείας.
9. Ανάλογες αλλαγές θα πρέπει να υπάρξουν και στις διατάξεις που αφορούν τους ελεύθερους επαγγελματίες. Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα και σε όσους δεν έχουν φορολογική κατοικία στην Ελλάδα να μπορούν να ρυθμίσουν. Επίσης, η μια θετική χρήση να μην αφορά στην 3ετία αλλά στην 5ετία, ενώ θα πρέπει το μέτρο της ρύθμισης να επεκταθεί και σε όσους έχουν κλείσει τα βιβλία τους αλλά συνεχίζουν και έχουν οφειλές. Επιπλέον, σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες, αναμένεται να υπάρξει το επόμενο διάστημα πρόβλεψη και για όσους έχουν οφειλές άνω των 50.000 ευρώ»

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.