ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Έχεις ιδέα από .. Φακέτι;

76η MOSTRA. Θα δεις, σε λίγα χρόνια μόνον στο σπίτι σου θα επιτρέπεται να καπνίζεις. Θυμάμαι τα προφητικά λόγια του φίλου μου, ψυχίατρου στο Βερολίνο, κοιτάζοντας δυο γόνδολες γεμάτες Ιάπωνες τουρίστες να φωτογραφίζουν οι μεν του δε αντικριστά. Δεν ξέρω αν ο δήμαρχος της Βενετίας κ. Μπρουνιάρο επισκέφθηκε το Τόκιο, για να αντιγράψει το παράδειγμα της πλέον καθαρής μεγαλούπολης του κόσμου. Όμως, αν και φανατικός λάτρης των πούρων, απαγορεύει το κάπνισμα, αρχικά στο Σαν Μάρκο και στο Ριάλτο, τα πιο πολυσύχναστα σημεία της Γαληνοτάτης. Και στις άλλες γειτονιές, ειδικά σημεία για καπνιστές. Τέχνασμα στο βωμό της αναχαίτισης του τουριστικού ρεύματος; Κήρυξη πολέμου ανηλεούς σ’ αυτούς που βλάπτουν σοβαρά το περιβάλλον ενός ανοικτού μουσείου; Οι γόπες διεκδικούν ήδη έναν ρόλο στην ιστορία των διακρίσεων.

Κι εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στα δίκυκλα που εξορίζονται, μ’ ανάλογη απόφαση, από το κέντρο της Γένοβας. Αλλ’ εκεί η αντίσταση προβλέπεται σθεναρή, καθώς η θρυλική βέσπα αποτελεί σύμβολο της μεταπολεμικής Ιταλίας. Τι ευτυχής κανείς εδώ στο Λίντο, σκέφτομαι, να το διασχίζει με ποδήλατα ή συλλεκτικά 500άρια κάμπριο και να ανάβει το σκανέλο δίχως κίνδυνο προστίμου. Τι περίεργο, μόλις αναχώρησαν οι ντίβες του Χόλιγουντ, αραίωσε και ο πληθυσμός θεαματικά. Η τελευταία κοσμοπλημμύρα σημειώθηκε στην επίσημη του «JOKER», όπου ο Χοακίν Φίνιξ ενσαρκώνει ιδανικά τον Απόλυτο Κλόουν, επιβεβαιώνοντας την υποψηφιότητά του για όσκαρ αλλά και την βράβευσή του από την κριτική επιτροπή του φεστιβάλ. Ο διευθυντής του οποίου, θαρρείς το διαίρεσε σε δύο μέρη, το πρώτο πενθήμερο αφιερωμένο στο γκλάμουρ και το δεύτερο στη σινεφιλία. Στη μια περίπτωση, τις εντυπώσεις τις κέρδισε, κάνοντας τις Κάννες ν’ ανησυχούν. Στην άλλη; Οι τίτλοι του διαγωνισμού, πάντως, κατά πλειοψηφία στηρίζονται σε μυθιστορήματα, θεατρικά έργα ή αληθινά γεγονότα. Ύστερα από την σκηνική του επιτυχία, για παράδειγμα, το έργο του Εντουάρντο ντε Φίλιππο «IL SINDACO DEL SANITA» μεταφέρεται στην οθόνη πάλι από τον Μάριο Μαρτόνε, με τον ίδιο πρωταγωνιστή, τον Φραντσέσκο Λέβα, στον ρόλο του Ναπολιτάνου προύχοντα που παρεμβαίνει στην τοπική κοινωνία με την προσωπική του αντίληψη για το καλό και το κακό. Κάπως καλύτερο αποτέλεσμα, για λογαριασμό του ιταλικού σινεμά, σημειώνει ομολογουμένως ο Πιέτρο Μαρσέλο, διασκευάζοντας το «MARTIN EDEN» του Τζακ Λόντον. Από το Σαν Φρανσίσκο στη Νάπολι, αντί του Γκλεν Φορντ, τώρα ο Λούκα Μαρινέλι, ρομαντικός κι αγωνιστής, ναυτικός και συγγραφέας, ερωτευμένος με μιαν αριστοκράτισσα αν και φανατικός αντίπαλος της τάξης της. Σελίδες του Γέρζι Κοζίνσκι εικονογραφεί και ο Βάσλαβ Μαρκούλ στο «PAINTED BIRD», την οδύσσεια ενός αγοριού με φόντο τον β΄ παγκόσμιο πόλεμο. Αγριότητα, ναζί και σοβιετικοί, Εκκλησία και δεισιδαιμονία, το σκοτεινό αντίτιμο της επιβίωσης, ορφάνια και βίαιη ενηλικίωση. Στέρεη αφήγηση, ασπρόμαυρη φωτογραφία, σε σύντομους ρόλους οι Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Μπάρι Πέπερ, Τζούλιαν Σαντς, Χάρβεϊ Καϊτέλ.

Ύστερα από δυο βιογραφίες («NERUDA» και «JACKIE»), εξάλλου, ο Πάμπλο Λαρέν στρέφεται σε μιαν καθημερινή ηρωίδα, την «EMA». Στο σύγχρονο Βαλπαραΐζο της Χιλής, μια νεαρή χορεύτρια χρησιμοποιεί το σεξ κι όχι μόνο για ν’ ανακτήσει την κηδεμονία του παιδιού της, μεταξύ φαντασμαγορίας, αμφιφυλίας και ισχνής δραματουργίας. Στην σύγχρονη πραγματικότητα της ψηφιακής τεχνολογίας εστιάζει και ο Ντόμινικ Μολ («Χάρι, ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου») αντλώντας το θέμα του «ONLY THE ANIMALS» από το βιβλίο του Κόλιν Νιλ, με την Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι επικεφαλής, στο ρόλο της εύπορης και άπιστης 50άρας – επίκεντρο διασταυρούμενων ιστοριών προδοσίας, εγκλήματος, ηλεκτρονικής παρακολούθησης και μεταναστών απ’ την Αφρική στην γαλλική επαρχία. Θρίλερ στα χνάρια του Ζορζ Σιμενόν, για την συμπλήρωση θαρρείς τριών δεκαετιών από τον θάνατο του Βέλγου εφευρέτη του περίφημου επιθεωρητή Μαιγκρέ. Σαν σήμερα, πριν 13 χρόνια, πέθανε κι ο Τζιασίντο Φακέτι, σύμβολο της μεγάλης INTER του Ελένιο Ερέρα κι αρχηγού της Σκουάντρα Ατζούρα. Με φίλους Ιταλούς, ένα μικρό μνημόσυνο στην σαλουμερία TOMASSI. Στα σκαριά, μαθαίνω, ένα ντοκιμαντέρ για τον αξέχαστο αμυντικό. Ίσως κάποτε προβληθεί στη Μόστρα, με τίτλο «Η σημασία της αφοσίωσης». Ci Vediamo.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.