ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Γυναίκες

Μια Χριστιανή από το Πακιστάν που είχε καταδικαστεί σε θάνατο, η επίκαιρη σχεδιάστρια μόδας που λάνσαρε τις φουτουριστικές μάσκες εν μέσω κορωνοϊού και αποθεώθηκε από τον κόσμο της μόδας στο Παρίσι, η Ενέλ που επέκρινε την επιτροπή Σεζάρ που βράβευσε τον Πολάνσκι, η πρόωρα χαμένη τραγουδίστρια των Divinyls που επανήλθε χάρη στη σειρά Sex Education, η Αϊσέ, με γάζα στο κεφάλι, είναι οι γυναίκες της επικαιρότητας που σε καμία περίπτωση δεν θυμίζουν τη γυναίκα της διπλανής πόρτας.

Αρχές της δεκαετίας του `90 κυκλοφόρησε στη χώρα μας το "I Touch Myself" από τους Αυστραλούς Divinyls που τριάντα χρόνια μετά γίνεται ξανά σουξέ, ακυρώνοντας τις ενοχές για τον γυναικείο αυνανισμό. Στον δεύτερο κύκλο της δημοφιλούς σειράς "Sex Education", ο ανήσυχος έφηβος ξεπερνά τις νευρώσεις του με μουσική υπόκρουση από την χορωδία των Scala & Kolacny Brothers του σουξέ "I Touch Myself".

H μπάντα των Divinyls είχε σχηματιστεί τη δεκαετία του `80 από τον κιθαρίστα Marc McEntee και την πρωτοπόρο πανκ τραγουδίστρια Chrissy Amphlett. Με ινδάλματα τον Iggy Pop και τη Debbie Harry, η Chrissy, είχε περάσει την εφηβεία της παίζοντας μουσική σε δρόμους των μεγαλουπόλεων. Το "Touch Myself", που εξυμνούσε τον αυνανισμό έγινε ένα από τα πιο "δυνατά" σουξέ της δεκαετίας του `90, και διασκευάστηκε πολυάριθμες φορές από καλλιτέχνες όπως η Pink και η Amos. Όταν η Chrissy διαγνώστηκε με καλπάζουσα μορφή καρκίνου στο στήθος, προέτρεψε τις γυναίκες, αλλάζοντας το νόημα των στίχων του τραγουδιού, να "αγγίζουν τον εαυτό τους" και να εξετάζουν προληπτικά το σώμα τους. Ένα χρόνο μετά το θάνατό της Chrissy, το 2014, το Συμβούλιο για Πρόληψη του Καρκίνου στην Αυστραλία ξεκίνησε την μεγάλη καμπάνια με ένα βίντεο με μουσική υπόκρουση την βερσιόν του τραγουδιού "I Touch Myself", την οποία ερμήνευαν η Olivia Newton - John και η Sarah Blasko.

Άσυλο για να ζήσει στη Γαλλία έλαβε την προηγούμενη βδομάδα η γυναίκα από το Πακιστάν που είχε καταδικαστεί σε θάνατο λόγω βλασφημίας. Η Άσια Μπίμπι, αγρότισσα, Χριστιανή, μητέρα τεσσάρων παιδιών καταδικάστηκε το 2010 λόγω επικριτικών σχολίων για το Ισλάμ, όταν γείτονες που εργάζονταν μαζί της στα χωράφια αρνήθηκαν να της επιτρέψουν να πιεί νερό από τα ποτήρια τους επειδή δεν είναι μουσουλμάνα. Η καταδίκη της ανατράπηκε το 2018 από το Ανώτατο Δικαστήριο του Πακιστάν, προκαλώντας τις διαμαρτυρίες των φανατικών που απαιτούσαν τον θάνατό της.

Η Άσια Μπίμπι κατάφερε να φύγει από το Πακιστάν για τον Καναδά, τον Μάιο του 2019.

Με δακρυγόνα και ξύλο διεξήχθη η τελετή της απονομής των βραβείων Σεζάρ. Εκατοντάδες Γάλλοι ακτιβιστές, κυρίως γυναίκες, πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από τη Σαλ Πλεγιέλ, στο Παρίσι, πριν και κατά τη διάρκεια της 45ης απονομής των βραβείων Σεζάρ για να διαμαρτυρηθούν για την ενδεχόμενη βράβευση του Πολωνού σκηνοθέτη, ο οποίος είχε κατηγορηθεί για κακοποίηση και σεξουαλική εκμετάλλευση ανήλικου το 1978. Κατά την διάρκεια της τελετής, κάποιοι καλεσμένοι αποχώρησαν διαμαρτυρόμενοι, ανάμεσα στους οποίους και η ηθοποιός Αντέλ Ενέλ, που πριν λίγο καιρό αποκάλυψε ότι είχε κακοποιηθεί από έναν άλλο σκηνοθέτη όταν ήταν παιδί. Η Αντέλ, πρωταγωνίστρια της ταινίας "Το Πορτρέτο μιας Γυναίκας που Φλέγεται", επέκρινε την επιτροπή δηλώνοντας στους New York Times, ότι η "Γαλλία έχασε το τρένο" του κινήματος #MeToo.

Η 25χρονη Αϊσέ Γκος, πρόεδρος της ένωσης φοιτητών του Πανεπιστημίου Νεχρού, είναι το πρόσωπο των κινητοποιήσεων που τους τελευταίους μήνες συγκλονίζουν την Ινδία. Το κίνημα διαμαρτυρίας, στο οποίο πρωτοστατούν γυναίκες ξεκίνησε από τα Πανεπιστήμια και μετατράπηκε σε πανεθνικό. Γιαγιάδες, μητέρες και κόρες κατέβηκαν στους δρόμους απορρίπτοντας τις ακραίες διχαστικές πολιτικές της κυβέρνησης.

Με κολακευτικά σχόλια όπως, "η τελευταία λέξη της μόδας" χαρακτήρισαν οι κριτικοί τις προστατευτικές μάσκες της Γαλλίδας σχεδιάστριας Μαρίν Σερ που σε διαφορετικά χρώματα και υφάσματα κάλυπταν τα πρόσωπα των μοντέλων. Επίκαιρη, ακουσίως, η ταλαντούχα σχεδιάστρια είχε και στο παρελθόν επιλέξει να καλύψει τα πρόσωπα των μοντέλων με τις "μάσκες-αντι-ρύπανσης", όπως τις χαρακτήρισε ο Τύπος της μόδας. Καλύπτοντας το γυναικείο στόμα με θηλυκότητα, όπως η ίδια, υποστηρίζει, το προστατεύει από τις επιδημίες που τείνουν να εξαπλωθούν σε όλο τον πλανήτη.

Αντανακλώντας την ευαισθησία της Μαρίν Σερ για την ανεξέλεγκτη καταστροφή του περιβάλλοντος, τα ρούχα της εκπροσωπούν την κοινωνία του αύριο και όπως η ίδια δήλωσε στην εφημερίδα "Le Figaro": Δεν μπορούμε να αγνοούμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Τι θα αφήσουμε στις επόμενες γενεές;".

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.