ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Εικόνα Παρακμής...

Το επίπεδο της εκπαίδευσης (και γενικότερα της παιδείας) μιας χώρας είναι το χαρακτηριστικό της ποιότητας και της προοπτικής της. Η δική μας χώρα είχε τις προϋποθέσεις να καταστεί χώρος παιδείας, αλλά ο λαϊκισμός και η κατάρα του «πολιτικού κόστους» της στέρησαν τη δυνατότητα...

Το αποτέλεσμα των συχνών μεταρρυθμίσεων ήταν η μετάλλαξη των παθογενειών του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21, δίνουν μια ανάγλυφη εικόνα της παρακμής.

Σε μια χώρα που φιλοδοξεί να συμπορευτεί με τις εξελίξεις θα περίμενε κανείς από την ηγεσία της να σταλεί στη νεολαία της το μήνυμα: η γνώση δεν είναι χάρισμα, αλλά κοπιώδης κατάκτηση.

Αλήθεια...

Με αδιάφορο και πλήθος εκπαιδευομένων, με υποβαθμισμένα πανεπιστήμια (έλλειψη υποδομών, υποτυπώδη στελέχωση σε επιστημονικό δυναμικό-προσωπικό υποστήριξης και ανεπαρκή χρηματοδότηση), με διασπορά και πληθώρα πανεπιστημιακών τμημάτων, τι περιμένουμε; Αν και η γνώση είναι η ευκαιρία μας της γυρίζουμε την πλάτη!

Και τώρα τι;

Για να περιμένουμε από ένα πανεπιστήμιο να ανταποκριθεί στον ρόλο του, πρέπει να εκπαιδεύει τόσους όσους του επιτρέπουν οι υποδομές, το επιστημονικό δυναμικό και οι οικονομικοί του πόροι. Οι προϋποθέσεις αυτές σημαίνουν: περιορισμό των εκπαιδευομένων και ενίσχυση των ΑΕΙ. Η διέξοδος για τους νέους θα ήταν η τεχνική εκπαίδευση. Το μεγάλο μας έλλειμμα και η μεγάλη ευθύνη πολλών κυβερνήσεων. Η εποχή μας είναι εποχή των δεξιοτήτων και η χώρα επιμένει να εκπαιδεύει πλημμελώς ανέργους...

Η εικόνα που εκπέμπουν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι εικόνα παρακμής. Μήπως η ακαδημαϊκή κοινότητα οφείλει να αρθρώσει πειστικό λόγο για να σταματήσει ο κατήφορος; Αν δεν αντιμετωπιστεί η παρακμή θα αναμένουμε έκδοση πτυχίου τη αιτήσει του ενδιαφερομένου...

* Ο. Καθ. Χρήστος Β. Μασσαλάς-π. Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
E-mail: [email protected]

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.