Neo

Ετοιμάζονται να σερβίρουν «πίτσα ναπολιτάνα» στην Ηγουμενίτσα…;

Η προσπάθεια του ΤΑΙΠΕΔ πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στα λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας είναι γνωστή και τρέχει περίπου ένα χρόνο. Με καθυστερήσεις λόγω Covid και όχι μόνο.. Για το πρώτο και το δεύτερο λιμάνι έχει εκδηλωθεί εντονότατο ενδιαφέρον από αμερικανικά συμφέροντα, ενώ για την Ηγουμενίτσα υπάρχει δεδηλωμένο ενδιαφέρον από πλευράς αρκετών διεκδικητών, μεταξύ των οποίων και του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι.

Επισημαίνουμε εδώ πως η ανάταξη των βασικών ελληνικών λιμένων δεν ήταν εύκολο εγχείρημα και ασφαλώς η επιφορτισμένη με τη διαχείριση τους Ομάδα Έργου του ΤΑΙΠΕΔ, έχει επιδείξει σημαντικό έργο στο παρελθόν. Ξεκινώντας από τις εμβληματικές αποκρατικοποιήσεις ΟΛΠ και ΟΛΘ, μολονότι είναι κοινό μυστικό πως οι όλες διοικήσεις του ΤΑΙΠΕΔ της προηγούμενης δεκαετίας δεν
σκάμπαζαν και πολλά από λιμάνια…

Τώρα βέβαια, η ΕΕΣΥΠ και προφανώς η Κυβέρνηση θέλουν να ανεβάσουν ταχύτητα για την επίσπευση αποκρατικοποίησης των υπόλοιπων λιμενικών εγκαταστάσεων κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικά, το υπουργείο Ναυτιλίας και η διάθεση που έχει δείξει ο αρμόδιος υπουργός κ. Γ. Πλακιωτάκης, αλλά και ο Χ. Σταϊκούρας του Υπ. Οικονομικών.

Καλά, για τον Άδωνη Γεωργιάδη, δεν το συζητάμε. Έχει επανειλημμένα αναφερθεί στα συγκεκριμένα Λιμάνια που θεωρεί μοχλούς ανάπτυξης, μολονότι δεν είναι καν υπό την εποπτεία του. Όπως και να έχει, από τα τρία Λιμάνια στην τρέχουσα διαγωνιστική διαδικασία, οι πάντες στη λιμενική ‘πιάτσα’ λίγο-πολύ γνωρίζουν πως ο ΟΛΗΓ είναι στις παρούσες συνθήκες ο πλέον «ανοιχτός» Λιμένας στις διεκδικήσεις
ποικίλων μνηστήρων εγχώριων και κυρίως ευρωπαϊκών εταιρειών.

Σημειώνεται πως ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας έχει σχεδόν αποκλειστικές δραστηριότητες την επιβατηγό ναυτιλία (πύλη εισόδου-εξόδου των γραμμών με την Ιταλία) καθώς και έσοδα από την κρουαζιέρα. Ελέγχει όμως και τρεις γειτνιάζουσες μαρίνες και ενδεχομένως αυτό είναι ένα (πρόσθετο) στοιχείο έλξης για κάποιους επενδυτές και για «επιχειρηματικούς γάμους».

Δεν είναι τυχαίο πως ο ισχυρότατος ιταλικός όμιλος Grimaldi έχει εκδηλώσει  ενδιαφέρον για τη δραστηριότητα που αφορά τις γραμμές της Ιταλίας, καθώς είναι ένα από τα βασικά λιμάνια που χρησιμοποιεί. Απέναντι στους Ιταλούς της Grimaldi Euromed – Μινωικές Γραμμές, κατεβαίνουν εταιρείες όπως, η Attica Συμμετοχών, η Portek, η Aegean Oil (συμφερόντων του Δ. Μελισσανίδη), η κοινοπραξία Archirodon – ANEK – Trident Hellas και βεβαίως η Quintana Infrastructure (που διεκδικεί και τα άλλα δυο λιμάνια).

Ξεχωριστή είναι η περίπτωση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, μιας και ο ΟΛΘ είναι ο μόνος διεκδικητής με ορατά συγκριτικά πλεονεκτήματα: έχει ήδη εμπειρία λειτουργίας (μεγάλου) Λιμένα, είναι σε εγγύτητα από την Ηγουμενίτσα και προφανώς έχει ένα πλεονέκτημα τεχνογνωσίας έναντι των άλλων.

Αναμφίβολα, παραμένει άγνωστο, εάν οι προαναφερόμενοι προτίθενται να αναλάβουν και την κρουαζιέρα ή τις μαρίνες του ΟΛΗΓ, αλλά ίσως εδώ να κρύβεται εν πολλοίς και το σκοτεινό παρασκήνιο που παίζεται τους τελευταίους μήνες πίσω από τις κουΐντες και πρώτη η στήλη φέρνει στο φως: πληροφορίες μας, απολύτως διασταυρωμένες, λένε πως εκπρόσωποι του ισχυρού ιταλικού ναυτιλιακού ομίλου με έδρα τη Νάπολη έχουν ρίξει τα.. δίχτυα τους σε εμπλεκόμενους στο έργο της Ιδιωτικοποίησης που συνεργάζονται ως Σύμβουλοι για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ. Μέχρις εδώ στοιχεία υπάρχουν. Τώρα το τι μορφή και ποιο επακριβώς περιεχόμενο έχουν αυτές οι «συνομιλίες», θα σας γελάσω.

Για την πυκνότητα τους είμαι βέβαιος, δεδομένου πως έχουν υπάρξει και ταξίδια (κάποιων) ‘Συμβούλων’ του ΤΑΙΠΕΔ εκτός Ελλάδος ενώ έχει γίνει σαφές και το «χρώμα» που φιλοδοξούν να βάψουν το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας: κίτρινο. Όπως δηλαδή το Χρώμα όλων και περισσότερων πλοίων της εταιρείας που προσεγγίζουν το Λιμάνι στη δυτική άκρη του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας.

Να είναι άραγε αυτό το «Χρώμα του Χρήματος»…;

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.