ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τα super foods του καλοκαιριού που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες

Καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά που θα σου χαρίσουν ενέργεια τις ημέρες του καύσωνα

Το καλοκαίρι είναι εδώ για τα καλά με υψηλές θερμοκρασίες, υγρασία και ζέστη. Όσο κι αν λατρεύουμε αυτή την εποχή που είναι γεμάτη ανεμελιά, βουτιές σε θάλασσες και απογευματινές βόλτες με παγωτό, όταν ο καύσωνας κάνει την εμφάνισή του η ενέργειά μας μειώνεται και η απόδοσή μας πέφτει.

Ευτυχώς, η διατροφή μας μπορεί να μας «ανεβάσει» στο λεπτό. Η κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος, Κλειώ Δημητριάδου, παρουσιάζει τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής που όχι μόνο θα μας βοηθήσουν τις ημέρες του καύσωνα, αλλά θα μειώσουν και την ανάγκη μας για συνεχές τσιμπολόγημα και θα βοηθήσουν με το φούσκωμα στην κοιλιά.

Ροδάκινα
Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυλλικό οξύ. Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε κάλιο, βοηθούν σημαντικά στην απομάκρυνση των υγρών σε περίπτωση κατακράτησης. Περιέχουν επίσης, αρκετές φυτικές ίνες, γεγονός που βοηθάει τόσο στον κορεσμό, όσο και στην καλή λειτουργία του εντέρου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποβάλλεται το φούσκωμα στην περιοχή της κοιλιάς.

TIP: Τα ροδάκινα ταιριάζουν τέλεια σε smoothies. Μπορείς, επίσης να τα χρησιμοποιήσεις σε μορφή πολτού και να δημιουργήσεις τη δική σου πεντανόστιμη σπιτική γρανίτα.

 

Σταφύλια
Έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση, η οποία οφείλεται στις πολυφαινόλες που περιέχουν. Τα σταφύλια ουσιαστικά είναι ο λόγος για τον οποίο συστήνεται η κατανάλωση κρασιού για καλύτερη καρδιαγγειακή λειτουργία. Λόγω της υπέροχης γεύση τους, μπορούν να αντικαταστήσουν εύκολα το γλυκό σε μια δίαιτα, με σαφώς λιγότερες θερμίδες.

TIP: Αν δεν μπορείς να καταναλώσεις μικρή ποσότητα, μπορείς να τα προσθέσεις σε ζελέ light ή μέσα σε σαλάτες.

 

Σύκα
Σε αυτά βρίσκουμε κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο και χαλκό, καθώς και βιταμίνες Α, Ε και Κ. Επίσης, μειώνουν τη χοληστερόλη και έχουν αντικαρκινική δράση. Περιέχουν άφθονες φυτικές ίνες και είναι αποτελεσματικά σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας και συνεπώς ιδανικά σε δίαιτα.

TIP: Μπορείς να τα ψιλοκόψεις και να τα σερβίρεις πάνω από το γιαούρτι σου. Η πεντανόστιμη γεύση τους θα σε κάνει να πεις αντίο στο γλυκό του κουταλιού.

Ντομάτες
Το λυκοπένιο που περιέχουν είναι το σούπερ αντιοξειδωτικό συστατικό, το οποίο προστατεύει το δέρμα από την υπεριώδη ακτινοβολία και φροντίζει την καρδιαγγειακή λειτουργία. Η ντομάτα είναι η σωτήρια λύση για ένα light και χορταστικό γεύμα.

TIP: Το λυκοπένιο απορροφάται καλύτερα όταν είναι ψημένη η ντομάτα, οπότε μια τέλεια λύση είναι να ψήνεις πάνω από τα κρεατικά σου φέτες ντομάτας.

 

Μελιτζάνες
Περιέχουν το μαγικό αμινοξύ τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη βοηθάει στη διάθεση και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Τι καλύτερο δηλαδή σε περίοδο δίαιτας; Στο φλοιό της μελιτζάνας, βρίσκουμε ακόμη τη νασουνίνη, μια ουσία με αντιοξειδωτική και αντικαρκινική δράση.

TIP: Για να γλιτώσεις θερμίδες, μπορείς να την καταναλώσεις ψητή, σερβιρισμένη με γιαούρτι, ντομάτα και μαϊντανό (αντί για το «λαδερό» ιμάμ).

 

Πιπεριές
Ειδικά οι χρωματιστές πιπεριές έχουν μεγάλη ποσότητα β-καροτένιου που βοηθάει στο μαύρισμα, και άφθονη βιταμίνη C. Πρόκειται για ένα λαχανικό με ελάχιστες θερμίδες, το οποίο όμως είναι πάρα πολύ χορταστικό και γευστικό.

TIP: Εκτός από τη σαλάτα, μπορείς να φας πιπεριές σε στικάκια με σος γιαούρτι-μουστάρδα.

Πηγή: marieclaire.gr

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.