ΕΛΛΑΔΑ

«Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»

Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει ρυθμίσεις ιδίως για τα εξής ζητήματα:

I) ΔΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Η ίδρυση θέσεων στελεχών με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα, ο εξορθολογισμός της διαδικασίας επιλογής στελεχών και η ουσιαστική συμβολή των στελεχών αυτών τόσο στην επιμόρφωση όσο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθιστούν τις νέες Δομές Εκπαίδευσης κρίσιμο πυλώνα για την αποτελεσματική παιδαγωγική υποστήριξη του αυτόνομου σχολείου.

II) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:

– Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών (διαμορφωτική): Στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης¬ είναι να υποστηρίζει τις προσπάθειες επιμόρφωσης και αυτοβελτίωσης του εκπαιδευτικού, με στόχο τη συνεχιζόμενη, ολιστική επαγγελματική του ανάπτυξη και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
– Αξιολόγηση Στελεχών Εκπαίδευσης (συνολική): Στόχος της συνολικής αξιολόγησης είναι η διάγνωση της αποτελεσματικότητας των στελεχών.

III) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:

– Εμπιστοσύνη στους Εκπαιδευτικούς, Μεγαλύτερη Ελευθερία στην Οργάνωση της Διδασκαλίας
– Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε Θέσεις Ευθύνης
– Θέσπιση Πλαισίου Αυξημένης Διαφάνειας και Λογοδοσίας.

IV) ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιχειρείται ο εξ ολοκλήρου εκσυγχρονισμός και οργάνωση σε νέα βάση της δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας και ανώτατης εκκλησιαστικής εκπαίδευσης.

Δεδομένης της σπουδαιότητας της συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας, σας καλούμε να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας ως προς τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 14 Ιουλίου 2021.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

Νίκη Κεραμέως

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Διαφωνώ με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το παραγόμενο έργο τους και οι μέθοδοι διδασκαλίας προσαρμοζονται κάθε φορά στο έμψυχο δυναμικό της τάξης. Δεν μπορεί κάποιο στέλεχος εκπαιδευσης (διευθυντής, σύμβουλος εκπαίδευσης) με ελάχιστη εμπειρία σε τάξη να είναι σε θέση να αξιολογήσει τον κόπο και την προσπάθεια που καταβάλλει καθημερινά ο εκπαιδευτικος. Η πολύχρονη εμπειρία διαμορφώνει τον καλό δάσκαλο και δεν μπορεί κάποιο στέλεχος εκπαίδευσης με ελάχιστη εμπειρία στην πρώτη γραμμή, αφού αναλώνεται στην απόκτηση προσόντων για να αποκτήσει τα απαιτούμενα μόρια που θα του εξασφαλίσουν την πολυπόθητη θέση, να είναι σε θέση να αξιολογήσει έναν πολυπειρο δάσκαλο που δινει τον αγώνα του καθημερινά στην σχολική τάξη.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.