ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Επαγγελματίες σκ@τόψυχοι...

Η ύβρις, σίγουρα, δεν αποτελεί τρέχον - σημερινό φαινόμενο. "Χρυσές σελίδες" έγραψαν οι αρχαίοι κλασσικοί μας για το θέμα κι, αλίμονο, για την τιμωρία που επισείουν οι θεοί στην σχέση τους με τους ανθρώπους για τούτο -όταν, δηλαδή, οι τελευταίοι τολμούν να την διαπράξουν. Πλην, όμως, επειδή η ύβρις στις μέρες μας περίσσεψε (!), καθώς, οι παλιότεροι δεν φρόντισαν, ως φαίνεται, να μάθουν σε μας τους νεότερους (κι αυτό εγγράφεται καθαρά στις μέρες μας), τι εστί κανονικά "δημοκρατία" και ψυχορραγούν επαναλαμβανόμενοι πάνω σε ότι κίβδηλο και υψιπετές έχτισαν, ας κάνουμε λόγο καλύτερα για "Ανωμαλία ". Ανωμαλία, που αποκαλύπτεται, αναδεικνύεται και καταδεικνύεται  παντού -ότι και να "τρέχει", ότι και να συμβαίνει στον τόπο αυτό!..

Όπως συνέβη και στην αποχαιρετιστήρια τελετή (δες το εμετικό γιουχάισμα την ώρα της εκφοράς) του Θεοδωράκη, ας πούμε. Όπου δεν συνέβη και κάτι δα πρωτότυπο (!!!), σε αυτό το τόπο, αν θυμηθούμε κι εξετάσουμε ενδελεχώς κάτι μεταμοντέρνους - νεωτερικούς... "Εξαθλιωμένους", κάτι... "δεν πληρώνω - δεν πληρώνω" ή κάτι... άλλες -παράδοξες, όντως-, δημοκρατικές προτάξεις του τύπου "πάρτε τους με τις πέτρες!" για να φύγουν, ώστε, να έρθουν οι "άλλοι" που δεν είναι σα τα μούτρα "ετούτων"!... Ο λαϊκισμός είναι, τελικά, καλά κρυμμένος σε αυτή την χώρα, δεν έχει χρώμα και, φευ, θα τον βρίσκουμε συνέχεια μπροστά μας, εφόσον, πάντα ..."χάνουμε το δάσος και βλέπουμε μόνο το δένδρο"...

Συνιστά, μάλιστα, έναν "ιδιότυπο φασισμό" αν μέσα από σοβαρή περίσκεψη, δούμε πώς συνέβη σε μια εντελώς οριακή στιγμή : σε ένα θάνατο που ταρακούνησε : στον αποχαιρετισμό του τελευταίου, ίσως, οικουμενικού Έλληνα των ημερών μας! Που μπορεί, κάλλιστα, να ήταν ιδεολογικά άλλου περιεχομένου (όπως και υπήρξε). Αλλά επειδή, ακριβώς, ήταν κύρια ένας "Αριστερός" και το δήλωνε με παρρησία, και βασανίστηκε και παραλίγο να χάσει τη ζωή του γι' αυτό, οι δήθεν "Διαμαρτυρόμενοι της πλατείας" στη Μητρόπολη έπρεπε, εν πολλοίς, να το βουλώσουν (αυτολεξεί), σε ελάχιστη ένδειξη σεβασμού. Απεναντίας : άλλη μια φορά μόχλευσαν την ευκαιρία που βρήκαν για μια επιτόπια - ολιγόλεπτη "προπόνηση"! Έτσι, για να μην ξεχνιόμαστε μέρες που είναι (και μπορεί να έχουμε εξελίξεις), από που κρατάει η σκούφια μας και τι ακριβώς είμαστε!..

Γιατί, ασφαλώς (κι αυτό για την βέβηλη ιστορία που δεν ασχολείται και τόσο με την ηθική των ανθρώπων, αλλά, με την ηθική των μεγάλων γεγονότων), ο σεβασμός δεν μαθαίνεται στις γραμμές που αναλύονται οι όποιες λάμψουσες ή μη λάμψουσες ιδεολογίες και, τα κατά εποχές, τσιτάτα. Μαθαίνεται, με την συνετή (και συνεπή) οικογενειακή αγωγή και, επέκεινα, την έντιμη, προσωπική εσωτερική και εξωτερική προσπάθεια του καθένα, προκειμένου, να ανυψωθεί και να γίνει, επιτέλους, Άνθρωπος...

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. Δαν 17:57 13/09/2021

    Πράγματι είναι ΥΒΡΙΣ.
    (Άν καί διαισθάνομαι, ότι ή
    μεγάλη «αναρχική» καρδιά τού
    Μίκη θά τό χαιρότανε).
    Είναι λοιπόν ύβρις καί συμφωνώ.
    Πρίν όμως γίνετε Κήνσωρ καί
    αποφανθείτε γιά ύβρεις καί
    λαϊκισμούς στή Δημοκρατία
    τών Νεοελλήνων, δέν είδα
    νά αναφέρεστε, στόν
    καταιγισμό «ύβρεων»καί
    » λαϊκισμών» πού
    εκτοξεύονται καθημερινώς
    από Πρωθυπουργούς καί
    Υπουργούς, από κανάλια καί
    δημοσιολογούντες, από
    διανοούμενους καί
    «διανοούμενους» πάσης
    μορφής καί εξουσίας, εναντίον τών δύσμοιρων
    πολιτών.
    Αυτοί νά μήν τό «βουλώσουν»
    κατά τήν λέξη πού εσείς
    χρησιμοποιήσατε, νά τό
    «βουλώσουν»μόνο,καί νά τό
    «βουλώνουν» οί πολίτες.
    Οί πολίτες, μπορούν μόνον
    νά υβρίζουν χαμηλοφώνως,
    κάθε τετραετία τήν ώρα πού
    ψηφίζουν καί όχι δοθείσης
    ευκαιρίας, πού σπάνια στίς
    μέρες μας προσφέρεται.
    Είναι ύβρις λοιπόν αυτό πού
    έγινε στήν κηδεία τού Μίκη,
    παρά τού ότι οί Έλληνες
    τίμησαν καί τιμούν ομοθυμαδόν τόν τεθνεώτα.
    Δέν είπατε όμως κουβέντα,
    γιά τίς αφ’ υψηλού ύβρεις
    πού κατακεραυνώνουν
    καθημερινά τόν απλό πολίτη.
    Εδώ λοιπόν δέν πείσατε,
    κάνατε μιά τρύπα στό νερό.
    Εύχομαι γιά καλλίτερα.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.