ΕΛΛΑΔΑ

Δείτε αναλυτικά

Το Facebook... meta: «Φυγή προς τα μπρος» με αλλαγή του ονόματος της εταιρείας και... εικονική πραγματικότητα επιχειρεί ο Ζούκερμπεργκ

Αλλαγές μετά το σκάνδαλο με τα Facebook Papers, των εσωτερικών εγγράφων για την πολιτική της εταιρείας που διέρρευσε η πρώην υπάλληλος και μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος Φράνσις Χάουγκεν - Μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα προωθεί το Facebook - Οι αλλαγές σε Μessenger, οι νέες επικοινωνίες και τα παιχνίδια που βασίζονται στην εικονική πραγματικότητα - Τι είναι το metaverse και πώς ο τεχνολογικός κολοσσός σχεδιάζει να εφεύρει ξανά τον εαυτό του μέσα από αυτό

Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει για το πιο διάσημο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που προσπαθεί να απορροφήσει κραδασμούς και να δημιουργήσει νέα δεδομένα. Αλλάζει την επωνυμία του το Facebook σε Meta μετά το σκάνδαλο με τα «Facebook Papers», των εκατοντάδων εσωτερικών εγγράφων που αποκάλυπταν μυστικά στοιχεία για την πολιτική της εταιρείας και τα οποία διέρρευσε η πρώην υπάλληλος του τεχνολογικού κολοσσού και μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος, Φράνσις Χάουγκεν.

Οι αλλαγές στο Facebook ανακοινώθηκαν ζωντανά σε διαδικτυακή εκδήλωση από τον Μαρκ Ζούκεμπεργκ, ύστερα από τις καταγγελίες για σελίδες διασποράς ψευδών ειδήσεων και παραπληροφόρησης που εγείρουν σοβαρά ζητήματα.

Στην ουσία, οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν αφορούν στην πολιτική του Facebook και στην εισαγωγή μιας καινοτόμας πλατφόρμας, τη στιγμή που ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μίλησε για μια νέα εποχή τόσο για τον τεχνολογικό κολοσσό όσο και το Internet.

Το Meta παραπέμπει στο metaverse, μια νέα πολιτική της εταιρείας που συνδυάζει την εικονική πρατγματικότητα με τις τεχνολογίες, όσον αφορά σε εργασία και διασκέδαση.

Αλλάζει όνομα η Facebook Inc.

Όπως έγινε γνωστό από τον Ζούκεμπεργκ, το σήμα του Facebook στην ιστοσελίδα του και στις πλατφόρμες των κινητών θα μείνει ως έχει, όμως η μητρική Facebook Inc., στην οποία ανήκουν Instagram and WhatsApp, θα αποκτήσει νέο τίτλο.

«Κάνουμε λάθη, αλλά μαθαίνουμε από αυτά και συνεχίζουμε να προχωράμε», δήλώσε ο συνιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, μετά το ιστορικών διαστάσεων μπλακ άουτ που άνοιξε ευρύ πεδίο συζητήσεων για την πολιτική του τεχνολογικού κολοσσού όσον αφορά στην προστασία προσωπικών δεδομένων. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας οργάνωσε ειδική εκδήλωση για την καινοτομία που ακούει στο όνομα metaverse.

«Ζούμε γι'αυτά που χτίζουμε», τόνισε ο Ζούκεμπεργκ στην όγδοη ετήσια εκδήλωση στην οποία αποκαλύπτει τις καινοτομίες και τον σκοπό του metaverse, που παραπέμπει στην πραγματοποίηση του συνδυασμού της εικονικής πραγματικότητας και των πραγματικών τεχνολογιών σε νέα διαδικτυακή πλατφόρμα.

Το Facebook σχεδιάζει να «φτιάξει» ξανά τον εαυτό του στο πλαίσιο της δημιουργίας δηλαδή του metaverse, ενός νέου διαδικτυακού κόσμου όπου οι χρήστες θα συνυπάρχουν και θα επικοινωνούν σε εικονικούς χώρους.

Ο Ζούκεμπεργκ παρουσίασε σειρά από βίντεο τα οποία εξηγούν πώς θα λειτουργήσει το metaverse. Σε αυτά φάνηκαν εικονικά τραπέζια για επαγγελματικές συναντήσεις αλλά και παιχνίδια ανάμεσα σε φίλους.

Παράλληλα, ο Ζούκεμπεργκ ανακοίνωσε ότι το θέμα της εικονικής πραγματικότητας θα επηρεάσει και το Messenger, τον χώρο μηνυμάτων δηλαδή του δικτύου. Αυτό θα σημαίνει ότι θα μπορεί να πουλήσει κανείς εικονικά αγαθά και νέες οθόνες συζήτησης, ενώ θα υπάρξουν και περισσότερα παιχνίδια.

«Έχουν αρχίσει να βλέπουμε νέες τεχνολογίες να καταφθάνουν σε πέντε με δέκα χρόνια», τόνισε ο διεθύνων σύμβουλος του Facebook λέγοντας ότι εταιρεία θα βασιστεί σε αυτές τις καινοτομίες.

Τι είναι το metaverse;

Τον Σεπτέμβριο το μεγαλύτερο στον κόσμο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έκανε γνωστό ότι θα επενδύσει σε πρώτη φάση 50 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του «metaverse», ένα βήμα που ο επικεφαλής του Facebook χαρακτήρισε σημαντικό για το μέλλον της εταιρείας.

Τον Ιούλιο είχε προηγηθεί η ανακοίνωση ότι το Facebook δημιουργεί μια ομάδα εργαζομένων του αφιερωμένη στην ανάπτυξη του «metaverse», η οποία θα αποτελεί μέρος των Εργαστηρίων Πραγματικότητας, του τμήματος της εταιρείας που ήδη δουλεύει πάνω στην προώθηση της εικονικής (virtual) και της επαυξημένης (augmented) πραγματικότητας και των σχετικών εφαρμογών στο πλαίσιο των social media.

Το Facebook έχει ήδη ξεκινήσει, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, τη δοκιμή μιας νέας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας εξ αποστάσεως, η οποία επιτρέπει σε χρήστες της συσκευής Oculus Quest 2 να πραγματοποιούν εικονικές συναντήσεις μέσω ψηφιακών προσωπικοτήτων τους (αβατάρ).

«Θεωρώ αυτό το έργο ως κρίσιμης σημασίας για την αποστολή μας, επειδή το να μπορούμε να προσφέρουμε μια αίσθηση παρουσίας - σαν να βρίσκεσαι δίπλα ακριβώς στο άλλο άτομο - είναι το ιερό δισκοπότηρο της online κοινωνικής εμπειρίας», είπε ο Ζούκερμπεργκ τη Δευτέρα, λίγες μέρες πριν το Facebook Connect.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει 10.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσα στην επόμενη πενταετία με στόχο να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του λεγόμενου «metaverse». «Η επένδυση (σε νέες θέσεις εργασίας) αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στη δύναμη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας τεχνολογίας και στο ευρωπαϊκό δυναμικό των τεχνολογικών ταλέντων. Η Ευρώπη είναι άκρως σημαντική για το Facebook και βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων μας για την ανάπτυξη του metaverse», σύμφωνα με την εταιρεία.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.