AUTO - MOTO
Αγορά αυτοκινήτων διπλού καυσίμου
Οι Έλληνες «γυρίζουν την πλάτη» στα πετρελαιοκίνητα
Όλο και περισσότεροι Έλληνες κάθε μήνα «απαρνιούνται» τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Τον προηγούμενο μήνα οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα γνώρισαν νέα μείωση (-6,5%), με το συνολικό μερίδιο αγοράς να αγγίζει το 14,9%, όταν πριν από λίγα χρόνια το αντίστοιχο μερίδιο ήταν κοντά στο 50%. Από την αρχή του έτους (το πρώτο τρίμηνο) το ποσοστό των οδηγών που επέλεξαν πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι 15,3%, όταν στην αντίστοιχη περσινή περίοδο το μερίδιο αγοράς βρίσκονταν στο 21,5%.
Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα πράγματα δεν διαφοροποιούνται σε μεγάλο βαθμό. Το ποσοστό των πωλήσεων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα βρίσκεται στο 19,7%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό της περσινής περιόδου ήταν 28,1%. Αντίθετα, έδαφος κερδίζουν οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού κάθε μήνα σημειώνουν και νέο ρεκόρ. Οι πωλήσεις τον περασμένο μήνα σημείωσαν άνοδο 6,6%, ενώ πλέον παραπάνω από ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που πουλιούνται στη χώρα μας είναι υβριδικά. Ανοδικά κινούνται και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών (BEV-PHEV), καθώς γνωρίζουν άνοδο 3%, καταγράφοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 9,4%.
Η αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει οδηγήσει αρκετούς Έλληνες στην αγορά αυτοκινήτων διπλού καυσίμου. Τα μοντέλα υγραερίου γνώρισαν άνοδο 1,1%, καταγράφοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 1,6%. Αυτή η τάση υπάρχει και στην ΕΕ όπου το αντίστοιχο ποσοστό του τελευταίου τριμήνου βρίσκεται κοντά στο 2,3%, επιβραβεύοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες που συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτή την τεχνολογία.
Ένα άλλο στοιχείο που παρατηρείται στη χώρα μας είναι ότι πλέον παραπάνω από τα μισά αυτοκίνητα (54,2%) είναι SUV, όταν το αντίστοιχο ποσοστό της περσινής αντίστοιχης περιόδου ήταν 44%. Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες επιλέγουν αυτοκίνητο που να μπορεί να συνδυάσει τα πάντα. Στα SUV η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων παραμένει η «Β», καθώς αυτή προσφέρει χώρους, άνεση, δύναμη και πολλές δυνατότητες για εξορμήσεις.