ΚΟΣΜΟΣ

Όπως σχολιάζει η εφημερίδα Guardian

Ισπανία: Πολιτική κρίση με παραίτηση της υφυπουργού Μεταφορών μετά το σκάνδαλο των 250 εκατ. με τα τρένα

Δεκάδες νέοι συρμοί προαστιακού ήταν πολύ μεγάλοι για να χωρέσουν σε σήραγγες.

Παραιτήθηκε η υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ισαμπέλ Πάρδο ντε Βέρα, λίγες ώρες μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της κρατικής σιδηροδρομικής εταιρείας (Renfe) Ισαίας Τάμποας, σε μία προσπάθεια να ηρεμήσουν τα πνεύματα αναφορικά με το σκάνδαλο κακοδιαχείρισης που αμαυρώνει την εικόνα της κυβέρνησης Σάντσεθ.

Oι ισπανικές αρχές δαπάνησαν το ποσό των 258 εκατομμύρια ευρώ για συρμούς που δε χωρούσαν στα τούνελ, όπως αναφέρει το BBC.

Εκτός από τις δύο παραιτήσεις είχαν προηγηθεί οι απολύσεις δύο ανώτερων αξιωματούχων τον περασμένο μήνα – ο ένας στη (Renfe) και ο άλλος στην κρατική εταιρεία σιδηροδρομικής υποδομής (Adif), ωστόσο, αποδείχθηκαν ανεπαρκείς για να κατευνάσουν την οργή των Ισπανών πολιτών για τον κακό σχεδιασμό και την επακόλουθη καθυστέρηση.

Όπως σχολιάζει η εφημερίδα Guardian, δεκάδες νέοι συρμοί προαστιακού που παρήγγειλαν οι αρχές για δύο περιοχές της βόρειας Ισπανίας ήταν πολύ μεγάλοι για να χωρέσουν σε ορισμένες σήραγγες.

Πριν από τρία χρόνια, ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας Renfe, ανακοίνωσε σχέδια για τον εκσυγχρονισμό των συρμών και των τρένων μεσαίας απόστασης στην Αστούριας και την Καντάβρια.

Ωστόσο, τον περασμένο μήνα αποκαλύφθηκε ότι τα τρένα που κατασκευάζονταν στο πλαίσιο της σύμβασης των 258 εκατομμυρίων ευρώ ήταν πολύ φαρδιά για να περάσουν από ορισμένες από τις σήραγγες στις δύο περιοχές.

Ο Μιγκέλ Ανγκέλ Ρεβίλα, περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «φιάσκο» ενώ ο Αντριάν Μπαρμπόν, πρόεδρος της γειτονικής Aστούριας, είπε ότι ήταν «θυμωμένος και απογοητευμένος».

Η κυβέρνηση συνασπισμού του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσες, υπό την ηγεσία των Σοσιαλιστών, προσπάθησε να επανορθώσει, ανακοινώνοντας ότι τα ταξίδια στα δίκτυα της Αστούριας και της Κανταβρίας που επηρεάζονται από τις καθυστερήσεις θα είναι δωρεάν μέχρι να δοθούν στην κυκλοφορία οι νέοι συρμοί στις αρχές του 2026.

«Από τη στιγμή που έμαθα για αυτό το θέμα, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ρακέλ Σάντσεθ.

«Από την αρχή, αποδεχθήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη, αναγνωρίσαμε το λάθος και αποφασίσαμε την ευθύνη. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και συγκροτήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε την κατασκευή των τρένων όσο το δυνατόν περισσότερο» πρόσθεσε.

Η κυβέρνηση, ωστόσο, επέμεινε μέχρι σήμερα ότι τα λάθη είχαν εντοπιστεί προτού κατασκευαστεί οποιοδήποτε τρένο και ότι «ούτε ένα ευρώ από τα χρήματα των Ισπανών δεν έχει χαθεί» ως αποτέλεσμα.

Η κατάσταση θα ήταν χειρότερη, πρόσθεσε, αν είχαν κατασκευαστεί μικρότερα τρένα που δεν είχαν ανταποκριθεί στις προσδοκίες των ταξιδιωτών.

Ενόψει των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών στα τέλη Μαΐου και των γενικών εκλογών πριν από το τέλος του έτους, το αντιπολιτευόμενο συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα (PP) προσπάθησε να παρουσιάσει τα τρένα ως περαιτέρω απόδειξη της κακής προσέγγισης της κυβέρνησης στην πολιτική.

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.