ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ
Σχεδόν οι 5 στις 10 επιχειρήσεις είχαν αύξηση πωλήσεων, συγκριτικά με πέρυσι, στη “Black Friday”

«Χωρίς τη θετική έκπληξη για την αγορά η Black Friday 2024».
Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Ινστιτούτο Εμπορίου και Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ) με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας που διενήργησε, για ένατη χρονιά, σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου που πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο πλαίσιο της "Black Friday". Σημειώνεται ότι, στην φετινή περίοδο της "Black Friday" συμμετείχε μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων (81%) συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, τα ευρήματα της έρευνας έχουν ως εξής:
- Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (56%) δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους.
- Σχεδόν οι 5 στις 10 επιχειρήσεις είχαν αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο 2022/2023.
- Αναφορικά με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, 9 στις 10 επιχειρήσεις εμφανίζονται από μέτρια έως πολύ ικανοποιημένες, παρά την ανησυχία για τις καιρικές συνθήκες την εν λόγω περίοδο (κακοκαιρία "Bora").
- Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις επέλεξαν να διευρύνουν τη "Black Friday" σε όλη την εβδομάδα, ενώ το 30% των επιχειρήσεων συμμετείχε μόνο το τριήμερο (Παρασκευή 29/11 - Κυριακή 01/12).
- Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (59%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις από 21% έως 40% της αρχικής τιμής.
- Κατά τη διάρκεια της "Black Friday", περισσότερες από 1 στις 3 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων της.
- Τα ψηφιακά μέσα πληρωμών κυριάρχησαν στις συναλλαγές που διεκπεραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της "Black Friday", ενώ σε μόλις 1 στις 10 χρησιμοποιήθηκαν μόνο μετρητά.
- Η βιτρίνα του καταστήματος και η αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτέλεσαν τη βασική επικοινωνιακή στρατηγική των επιχειρήσεων.
Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων με κύρια δραστηριότητα το λιανικό εμπόριο σε επιμέρους κλάδους που συμμετέχουν σε εκπτωτικές ενέργειες (είδη οικιακού εξοπλισμού, ψυχαγωγικά- επιμορφωτικά-αθλητικά είδη, ένδυση-υπόδηση και εμπορία Η/Υ και τηλεπικοινωνιακού υλικού, καλλυντικά-κοσμήματα). Το δείγμα καθορίστηκε σύμφωνα με τη δραστηριότητα και τη γεωγραφική περιοχή.

e-πιλογές

Παρουσίασε μέσω του TikTok τις προτεραιότητες της κυβέρνησης
Χατζηδάκης: Το 2025 κάνουμε πράξη 5 βασικές δεσμεύσεις μας
Τον βασικό προγραμματισμό του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το ...
Χτίστηκαν με ελαφρά τούβλα
Με υλικά από τη Ρόδο είναι κατασκευασμένοι οι τρούλοι της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη
Με υλικά από τη Ρόδο έχουν κατασκευαστεί οι τρούλοι του ναού της Αγίας Σοφίας στην ...
Στεγαστικό, αγορά εργασίας και ενέργεια
Έτος σταθμός για το Ταμείο Ανάκαμψης το 2025 - Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις
Σε δύο μεγάλα μέτωπα θα κριθεί η πορεία της ελληνικής οικονομίας το 2025. Το πρώτο ...
Νέος ακαδημαϊκός χάρτης
Τρίμηνο εξελίξεων για την Παιδεία
Περίοδος σημαντικών εξελίξεων αναμένεται να είναι το πρώτο τρίμηνο του 2025 για τον ...
Πόσο έχουν μεταβληθεί από το 2008 έως σήμερα
Εξοχικά δυο ταχυτήτων - Προκλήσεις, προοπτικές και στρατηγικές ανάπτυξης στις χειμερινές κατοικίες
Η ελληνική αγορά χειμερινών εξοχικών κατοικιών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ...