ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αχτσιόγλου: «Η αξιολόγηση θα κλείσει εντός του Ιανουαρίου χωρίς νέα μέτρα με αποκατάσταση των εργασιακών»

«Η κυβέρνηση δουλεύει εντατικά για να υπάρξει το συντομότερο δυνατό συμφωνία και να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, ακόμα και εντός του Ιανουαρίου» δήλωσε, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/ Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 Fm», η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Έφη Αχτσιόγλου.

«Εκτιμούμε ότι δεν θα χρειαστεί η ενεργοποίηση του κόφτη. Ήδη το 2016 η υπεραπόδοση των εσόδων επέτρεψε να δοθεί το έκτακτο επίδομα. Έχουμε βάσιμες ενδείξεις ότι θα πιάσουμε τους στόχους του πρωτογενούς πλεονάσματος» υποστήριξε η υπουργός Εργασίας.

Ερωτηθείσα εάν θα κλείσει η αξιολόγηση με νέα μέτρα είπε ότι «η πλειονότητα των Ευρωπαίων εταίρων θέλει να κλείσει γρήγορα η αξιολόγηση, αναζητούμε το σημείο ισορροπία για να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό, χωρίς μέτρα και με αποκατάσταση των εργασιακών».

Ο κ. Αχτσιόγλου εκτίμησε ότι η πρόοδος ανάμεσα στις δύο πλευρές αναμένεται να αποτυπωθεί στο EWG, ενώ αναφερόμενη στον ρόλο του ΔΝΤ τόνισε: «Δεν είναι δυνατόν να κωλυσιεργεί η αξιολόγηση λόγω των εσωτερικών θεμάτων του ΔΝΤ. Εάν εκφραστεί η βούληση από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές η αξιολόγηση μπορεί να κλείσε και σε μια ώρα και να εμπεδωθεί και στην ελληνική οικονομία η σταθερότητα».

Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης χαρακτήρισε παράλογες τις απαιτήσεις του ΔΝΤ, στα εργασιακά και ζήτησε από το Ταμείο να εφαρμόσει όσα προβλέπει η συμφωνία του 2015. «Η ελληνική κυβέρνηση επιμένει να εφαρμοστούν όσα συμφωνήθηκαν για ομαδικές απολύσεις, συλλογικές συμβάσεις και συνδικαλιστικό νόμο» υπογράμμισε η κ. Αχτσιόγλου και συμπλήρωσε πως και με τα τρία θέματα ασχολήθηκε ειδική ομάδα εμπειρογνωμόνων, στην οποία συμμετείχαν και εκπρόσωποι από όλες τις πλευρές. «Η επιτροπή κατέληξε σε ένα πόρισμα το οποίο υποστηρίζει τις θέσεις της ελληνικής πλευράς» είπε η υπουργός Εργασίας, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως τα αποτελέσματα στηρίχθηκαν στις καλές πρακτικές της ΕΕ. «Πρέπει να μείνουμε αμετακίνητοι (η ελληνική κυβέρνηση) στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας (...) πιστεύουμε πως οι εργαζόμενοι πρέπει να συμμετέχουν στον παραγώμενο πλούτο» τόνισε η κ. Αχτσιόγλου.

Σε ερώτηση για το εάν θα υπάρξουν νέες μειώσεις συντάξεων υπογράμμισε: «για τους ήδη συνταξιούχους δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία ανησυχία καθώς ο νόμος εγγυάται τις κύριες συντάξεις, ενώ με την προσωπική διαφορά διατηρούναι και στο ύψος που βρίσκονται. Για τους νέους συνταξιούχους και τον επανυπολογισμό των συντάξεων , όπως προβλέπεται από τον νέο νόμο, και πάλι δεν πρέπει να υπάρχει ανησυχία, καθώς και στο νέο σύστημα προβλέπεται κάποια προσωπική διαφορά» σημείωσε η Έφη Αχτσιόγλου στο «Πρακτορείο 104,9 Fm»

1 αναγνώστες σχολίασαν

Συμμετοχή στην συζήτηση
  1. N Bράχος 12:22 09/01/2017

    ΣΟΚ ! Η ΕΛΛΑΔΑ στις έξι ακριβότερες χώρες (διεθνώς) στη βενζίνη

    Πολλαπλές παρενέργειες σε όλη την αλυσίδα παραγωγής αναμένεται να έχει η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων. Μετά την τελευταία φοροεπιδρομή, η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των έξι ακριβότερων χωρών παγκοσμίως στην αμόλυβδη βενζίνη, ενώ πλασάρεται στην πρώτη 15αδα και με βάση τη λιανική τιμή χρέωσης του πετρελαίου κίνησης…

    Έκτη ακριβότερη χώρα στον κόσμο, και μία από τις ακριβότερες χώρες στην Ευρώπη, στη βενζίνη και στο πετρέλαιο θέρμανσης, καταδεικνύεται, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η χώρα μας

    Χαρακτηριστικό είναι πως η μέση τιμή της αμόλυβδης έχει αυξηθεί, μέσα στο τελευταίο διάστημα, λόγω των φόρων, περισσότερο από 5 λεπτά ανά λίτρο, 10 λεπτα ανά λίτρο το πετρέλαιο κίνησης και το υγραέριο, ενώ ακραίες τιμές έως και 1,93 ευρώ ανά λίτρο βενζίνης, καταγράφονται στη νησιωτική χώρα.

    Oι Έλληνες νησιώτες έχουν βρεθεί σε ακόμη χειρότερη θέση. Από την προηγούμενη Δευτέρα πληρώνουν ένα λίτρο βενζίνης 95 οκτανίων ακόμη και προς 1,93 ευρώ το λίτρο, τιμή η οποία δεν εντοπίζεται ούτε καν στην πιο ακριβή χώρα του πλανήτη, που είναι το Χονγκ Κονγκ.

    Το οικονομικό επιτελείο, όπως αναφέρει η Καθημερινή της Κυριακής, προσδοκά ότι η αύξηση της φορολογίας στις τιμές των καυσίμων θα φέρει στα κρατικά ταμεία 670 εκατ. ευρώ περισσότερα μέσα στο 2017 συγκριτικά με το 2016. Ωστόσο, ενώ το κύμα ανατιμήσεων σαρώνει την αγορά από την Πρωτοχρονιά, η πτώση της κατανάλωσης είναι συνεχής κατά τη διάρκεια των τριών μνημονίων. Μόνο οι πωλήσεις της αμόλυβδης έχουν συρρικνωθεί κατά περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο λίτρα σε ετήσια βάση.

    Τα δημόσια έσοδα αναμένεται να επηρεαστούν και από τη συνεχιζόμενη στροφή στην πετρελαιοκίνηση και το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να περιορίσει τη ζημιά αυξάνοντας περισσότερο τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης απ’ ότι στην αμόλυβδη (10 λεπτά του ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ στο πετρέλαιο έναντι 4 λεπτών στην αμόλυβδη).

    Παρ’ όλα αυτά για κάθε λίτρο που μετατοπίζεται από το ένα καύσιμο στο άλλο, το Δημόσιο εξακολουθεί να χάνει έσοδα της τάξεως των 34 λεπτών. Και αυτό διότι για κάθε λίτρο αμόλυβδης, το Δημόσιο εισπράττει από την πρωτοχρονιά ένα ευρώ (περίπου το 67% της τιμής λιανικής), ενώ για κάθε λίτρο πετρελαίου κίνησης εισπράττει 66 λεπτά του ευρώ ή 53% της τιμής λιανικής.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.