ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

Η μαύρη  προπαγάνδα πνίγεται  στα καταγάλανα νερά

«Η αγελάδα πρέπει να φύγει από τον πάγο αλλά συνεχίζει να γλιστράει…» μας  είπε  πρόσφατα, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.

Δεν ξέρω πόσο εύστοχη είναι η γερμανική παροιμία αλλά μου είναι αδύνατον να πιάσω το βαθύτερο νόημα σε εκείνο το «γλιστράει». Γελάω όταν σκέπτομαι την αφυπνιστική οξύτητα του ασύρτικου (το ευγενές λευκό κρασί της Σαντορίνης), καθώς γλιστράει στο λαιμό των Γερμανών τουριστών και εκείνοι φωνάζουν «Γιάννη, φέρε κι άλλο!» Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο Γιάννης, είναι ο ιδιοκτήτης ταβέρνας στον Πύργο της Σαντορίνης.

Για τον Χανς και τη Φρίντα ,οι καλοκαιρινές διακοπές στα ελληνικά νησιά είναι παράδοση, κάτι σαν το σούβλισμα του αρνιού το Πάσχα ή τα πάλαι ποτέ δικά μας  τριήμερα: Χρυσαφένιες αμμουδιές, γαλαζοπράσινα νερά, ειδυλλιακά ηλιοβασιλέματα, φαγητό μέχρι σκασμού,  αμπελοφιλοσοφίες  και «άντε στην υγειά μας».

«Γιάννη, βάλε κι άλλο!» Η  γενναιοδωρία του ασύρτικου κάνει τους  Γερμανούς τουρίστες να  διαχωρίζουν  την θέση  από  τους πολιτικούς.

«Είναι πολύ χειρότερα να παραμείνεις στην Ευρώπη με δικό σου νόμισμα», υποστηρίζει ο Άλεξ από το Μπράξτον.

Η απορία είναι εύλογη. Πώς μπορεί ένας μικρομεσαίος Ευρωπαίος να κάνει διακοπές σε ελληνικό νησί ενώ  είναι οικονομικά  απαγορευμένο για τον μέσο Έλληνα πολίτη. «Ας όψονται τα Μνημόνια! Στα μισά κόψανε τις συντάξεις. Πριν πηγαίναμε τα ταξίδια μας!» ξεκαθαρίζει την κατάσταση η θεία Ευτέρπη.

«Α, όλα κι όλα. Δεν είμαστε ίδια και όμοια. Εμείς  δουλεύουμε και προγραμματίζουμε».

Όλα στο πρόγραμμα. Επιθυμίες και αξίες. Σου  ήρθε, έτσι, ξαφνικά, να πας ένα διήμερο Μύκονο, Σαντορίνη, Ύδρα; Άντε, καλέ, δε σφάξαμε. Είσαι ο φτωχός της Ευρώπης. Ο αχαΐρευτος. Ο κατάπτυστος. Να βράσεις στο καμίνι της Αθήνας ή καλύτερα στο ζουμί σου. Δεν φτάνει που σας σπρώχνουμε, κάθε λίγο και λιγάκι, θέλετε ξαπλώστρα στη Μύκονο και ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη. Ούτε στην άλλη ζωή που οι τελευταίοι έσονται πρώτοι. Και στον Παράδεισο θα σου ξεφυτρώσει ο Ευρωπαίος που θα σου ζητάει και τα ρέστα. Άντε, μέσα στην καλή χαρά (του παραδείσου) να του εξηγείς για το Δίστομο και τα Καλάβρυτα.

«Αν μου κόψουν ξανά την σύνταξη δεν θα μπορέσω να ζήσω». Ο Βρετανός δημοσιογράφος του BBC, θα καταγράψει με σαρκασμό  την Αθήνα της κρίσης. Με οδηγό ένα ταξιτζή, το οδοιπορικό της κρίσης θα ζουμάρει στα κλειστά μαγαζιά, στα λουκέτα, στην καταστροφή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στην εξαθλίωση της μικροαστικής τάξης.

Από την Αθήνα, το ταξίδι της κρίσης συνεχίζεται στη μαγευτική Ύδρα. Σε μια ψαροταβέρνα, με ειδυλλιακή θέα, ο απεσταλμένος του βρετανικού δικτύου θα καταγράψει την αγωνία του τουριστικού κλάδου .  Σαρκαστικός, σχεδόν πάντα ειρωνικός, ο Βρετανός  δημοσιογράφος δεν ξεχνάει να μας υπενθυμίζει τα «λάθη» και τις «παραλείψεις» μας.  Ίσως το δικό του σχόλιο , ταιριάζει υπέροχα με ένα ποτήρι ξανθής μπύρας.

Η μαυρίλα πουλάει. Ο κόσμος θέλει να βλέπει τα χειρότερα.

Πόσα φιλμ  μπορείς να γυρίσεις για την ελληνική κρίση; Πόση λάσπη να πετάξεις ; Ευτυχώς, το αποκρουστικό άρθρο της Daily Mail, για την Κω, που πρότεινε στους αναγνώστες τους να αποφύγουν το όμορφο νησί , καταρρέει από τα χιλιάδες μηνύματα  διαμαρτυρίας  μέσω  του ταξιδιωτικού σάιτ trip advisor. Οι Βρετανοί και οι άλλοι τουρίστες  δίνουν τις δικές τους μαρτυρίες για το νησί .

«Δεν με σταμάτησε το δημοσίευμα. Έκανα τρεις βδομάδες διακοπές στη Κω»  έγραψε  η Σαρλότ  από το Λονδίνο. Κάποιος άλλος από το Λίβερπουλ αναρωτιέται: «Άραγε, πόσοι μετανάστες φτάνουν καθημερινά στη Βρετανία»;

«Η Ελλάδα χρειάζεται χώρο και χρόνο», λέει  ο ιδιοκτήτης  της ψαροταβέρνας στην Ύδρα. Και όλοι αυτοί που ρίχνουν λάσπη στον ελληνικό τουρισμό θα πρέπει να ντρέπονται.

«Σαντορίνη για όλο το χρόνο«. Πώς μπορείς να βγάλεις από την ατζέντα σου τα ελληνικά νησιά;

Παρά την οικονομική ασφυξία που φτάνει τα όρια του στραγγαλισμού, κάποια νησιά, όπως η Σαντορίνη γράφουν το δικό τους αφήγημα μέσα στο δυσμενές ευρωπαϊκό περιβάλλον.

Κατακτώντας το ένα βραβείο μετά το άλλο για την απαράμιλλη ομορφιά της αλλά και για την ιστορία της, τα εξαιρετικά προϊόντα της θηραϊκής γης, τους ανθρώπους της, η Σαντορίνη έχει όλα τα χαρακτηριστικά ώστε να εξασφαλίσει την προσέλκυση επισκεπτών όλο το χρόνο.

Στόχος, όπως υποστηρίζει ο Δήμαρχος, Αναστάσιος- Νίκος Ζώρζος , «είναι να αναδείξουμε τα χαρακτηριστικά του νησιού». Ίσως αυτό να είναι το μυστικό της επιτυχίας για το νησί απόκοσμης ομορφιάς , φτιαγμένο από μια κοσμογονική καταστροφή. Η προσπάθεια για την  επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου θα φέρει πολλαπλά οφέλη στην οικονομική ζωή του νησιού και της χώρας. Ανάμεσα στα αιτήματα προς την Πολιτεία ώστε να επιτύχει η προσπάθεια είναι να μην κλείνει τη χειμερινή περίοδο ο Αρχαιολογικός Χώρος στο Ακρωτήρι. Από την πλευρά του, ο δήμος Θήρας, διοργανώνει συνάντηση εργασίας στις 25 Ιουνίου  με θέμα «Σαντορίνη, προορισμός όλο το χρόνο».

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια.

Υποβολή απάντησης

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιο σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ.
Παρακαλώ εισάγετε το email σας εδώ.